Mag Electrabel aanrekenen?

Alvajo
Topic Starter

Mag Electrabel aanrekenen?

#1 , 13 nov 2011 20:26

Vraagje...ik bezit nu 2 jaar een partij zonnepanelen.
Bij aanschaf van deze panelen hebben ze mijn tweevoudig tarief omgevormd naar een dagteller, geijkt op stand "0".
Vorg jaar had ik bij mijn afrekening een "verbruik" onder 0, dus ik heb een deel gratis gegeven aan Electrabel en een kredietnota gehad voor mijn wettelijke 100 KWH.
Het is nu het 2 de jaar op rij dat ik weer onder nul zal eindigen, maar minder dan vorig jaar. Ik zal dus nog niets verbruikt hebben, maar zal minder stroom teruggegeven hebben aan Electrabel.
Mijn vraag:
Mag men mij het verschil op die mindere teruggave van electriciteit factureren?
In de logica van electrabel wel, want ik heb "verbruikt" t.o.v. vorig jaar?
Kan je verbuik factureren als er nog niets verbuikt is en enkel minder is teruggegeven....gratis dan nog wel!
Graag een duidelijk advies, eventueel van mensen in gelijkaardige situatie.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 21 nov 2011 21:18

Men mag dit idd factureren, want je hebt dit jaar verbruikt. Wat de vorige jaren zich heeft afgespeeld, maakt niks uit, gezien men per meting apart kijkt. Dit gewoon al om het mogelijk te maken om te veranderen van contract waarbij de ene leverancier ook zijn geld moet krijgen, ongeacht wat de vorige leverancier gratis gekregen heeft.

Zie het zo: je leeft met de zonnepanelen zo goed als gratis waarbij je gebruikt maakt van de batterijfunctie van de netbeheerder. Als je dan iets moet betalen, is dat maar een kleine prijs voor de grote financiële voordelen die zo'n zonnepaneel-installatie levert.

Oja: gezien je per gedomicilieerde gratis 100KwH krijgt, moet je toch al een stuk meerverbruiken dan gewoon "break-even".

Getekend, Een zonnepaneelbezitter met dag én nachtteller.

Fore

#3 , 21 nov 2011 21:36

Begin: O
Jaar 1: -80 kWh
Jaar 2: -50 kWh
dus dan heb je 30 kWh verbruikt
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

fendtje

#4 , 22 nov 2011 09:50

Vraagje...ik bezit nu 2 jaar een partij zonnepanelen.
Bij aanschaf van deze panelen hebben ze mijn tweevoudig tarief omgevormd naar een dagteller, geijkt op stand "0".
Vorg jaar had ik bij mijn afrekening een "verbruik" onder 0, dus ik heb een deel gratis gegeven aan Electrabel en een kredietnota gehad voor mijn wettelijke 100 KWH.
Het is nu het 2 de jaar op rij dat ik weer onder nul zal eindigen, maar minder dan vorig jaar. Ik zal dus nog niets verbruikt hebben, maar zal minder stroom teruggegeven hebben aan Electrabel.
Mijn vraag:
Mag men mij het verschil op die mindere teruggave van electriciteit factureren?
In de logica van electrabel wel, want ik heb "verbruikt" t.o.v. vorig jaar?
Kan je verbuik factureren als er nog niets verbuikt is en enkel minder is teruggegeven....gratis dan nog wel!
Graag een duidelijk advies, eventueel van mensen in gelijkaardige situatie.
Alvast bedankt.

Electrabel en logica ?
stap gewoon over naar Ecopower.

JPV

#5 , 22 nov 2011 09:54

Electrabel en logica ?
stap gewoon over naar Ecopower.
geen enkel verschil voor dat probleem.

Terug naar “Andere”