deurwaarder

wenneke30
Topic Starter

deurwaarder

#1 , 10 nov 2011 15:22

hallo,

Gisteren kregen we bezoek van een deurwaarder,blijkbaar een rekening van het ziekenhuis helemaal uit het oog verloren!
Die rekening bedraagde 15,76€ nu moeten wij 193,73€ betalen... Mogen die echt zoveel meer aanrekenen??Want dit gaat er echt wel over ze!!Ik begrijp dat de mensen niet uit de schulden geraken!

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2011 15:28

Ja dat mogen ze. De deurwaarder moet toch ook leven en op verlof naar het zuiden kunnen gaan. :lol:
Zij werken trouwens met wettelijk vastgestelde tarieven.

wenneke30
Topic Starter

#3 , 10 nov 2011 15:33

Dit is gewoon schandalig!!!! En dan zeggen ze regelmatig,veel armoede!Ja,nu begrijp ik hoe dat da komt!

Reclame

jojan

#4 , 10 nov 2011 15:37

De tarieven van gerechtsdeurwaarders zijn wettelijk vastgelegd. 177 euro kosten is natuurlijk enorm veel in vergelijking met de oorspronkelijke schuld - maar niet zodanig veel dat het mij onwettelijk lijkt. Tussen de papieren van de gerechtsdeurwaarder moet u ook een gedetaileerde afrekening vinden met alle kosten.

Valium

#5 , 12 nov 2011 07:15

Dat mag deze deurwaarder NIET
Enkel wanneer er reeds een vonnis hierover is geweest via de rechtbank en wanneer dit vonnis is betekent
Zonder vonnis stuur je de deurwaarder wandelen en betaal die 15€ onmiddelijk aan het ziekenhuis en doe er daarna een aangetekend schrijven naar dat je die openstaande factuur hebt betaald, maar niet akkoord gaat met boeten enz...

NOG MEER
ELK ZIEKENHUISFACTUUR VERJAART NA 2 JAAR INDIEN JE HIERVOOR NIET GEDAGVAARD BENT

Indien dit factuur ouder is als 2 jaar, ga je gewoon naar je ziekenfonds en vraag ze of ze je rechten willen verdedigen en dat ze het Ziekenhuis willen aanschrijven dat ze met een verjaard factuur afkomen.

Elk ziekenhuis zit op een bepaald moment met zoveel duizenden kleine onbetaalde facturen, dat ze deze in 1 groot pakket aan een deurwaarder geven ( ook de verjaarde facturen)
Al wat deze deurwaarder kan innen is gewonnen voor het ziekenhuis.
IK PRAAT HET NIET BETALEN VAN ZIEKENZORG NIET GOED - INTEGENDEEL , maar vele facturen komen niet terecht bij de patient door slordigheid van de boekhouding van het ziekenhuis.
En een deurwaarder is duur (als je hem betaalt :)

jojan

#6 , 15 nov 2011 11:16

Een gerechtsdeurwaarder kan ingeschakeld worden voor minnelijke invordering of gerechtelijke invordering. Dat valt uit de posts van TS niet op te maken. Verder kan er uit post van TS niet opgemaakt worden of er sprake is van verjaring, en zonder het dossier te kennen kan er niet opgemaakt worden of deze verjaring gestuit is.

Terug naar “Andere”