Ik ga scheiden van mijn vrouw en zal het huis verlaten binnen enkele weken .
Ik heb zelf een jaar geleden een huis gekocht op mijn eigen naam met de bedoeling dit te renoveren en verder te verhuren .
Ik schat dat ik nog een week werk heb voor dit af is .
Dit komt voor mij nu eigenlijk juist goed uit , want ik zal het huis dan zelf gaan bewonen .
Omdat ik aan het renoveren was en dus nog een bezig week ben , is er in dit huis een contract leegstand en betaal ik dus vrij veel per kw/h.
Nu ben ik eens aan het rekenen geweest en heb een simulatie gedaan om te bepalen wie de goedkoopste energieleverancier kan zijn .
Echter ben ik wel verbaasd dat ik in mijn situatie nadeliger ga uitkomen met een gewoon contract , dan dat ik leegstandtarief blijf behouden .
Voor de moment werk ik als technieker in de oliesector en ben dus 3 weken van huis 3 weken thuis .
In die 3 weken thuis heb ik nog eens een bijberoep en dus ook vaak lange dagen .
Mijn energieverbruik met uitzondering van gas ( verwarming ) zal dus vrij laag gaan zijn hierdoor hierdoor , dit weet ik omdat ik voorheen alleen heb gewoond en ook hier laag zat in verbruik.
Komt bij dat ik heel het huis waar ik in ga wonen zeer energiezuinig heb gemaakt ( LED verlichting , enz enz .)
Nu is mijn vraag of men wettelijk verplicht is een gewoon tarief aan te gaan indien ik in dit huis ga wonen ?
Ga ik hierdoor geen problemen op mijn nek halen omdat dit op leegstand blijft staan .
Alvast bedankt