Pagina 1 van 2

probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 16:47
door siesken
Hallo,
Ik heb me een nieuw toestel aangeschaft,een android.
Vandaag kreeg ik een sms van de provider dat ik moest bellen naar hun om mijn factuur niet hoger te laten oplopen.
Ik had 40€ data op mijn factuur staan,juist omdat ik een nieuw toestel had hebben ze me gezegd.
Nu hebben ze het geblokkeerd.Maar ze hebben niet gesproken van de 40€ die ze aangerekent hebben.
Die vinden dat gewoon normaal.
Kan ik daar iets aan doen?

Ik zal zeker de èèrste niet zijn die dat meemaakt.
Groetjes

Re: probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 16:52
door bartvdv
Is dat niet de standaardsms om je te laten weten, dat door op het internet te gaan met je telefoon, je factuur ondertussen al is opgelopen tot ongeveer het achtvoudige van de normale waarde op jouw factuur? En dat je moet bellen om je factuur toch nog hoger op te laten lopen?

Re: probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 17:42
door siesken
ja dat is zo,maar ik heb hem gekocht om te surfen via wifi en hotspot,niet via de provider.
Dat is het probleem.En niemand verwittigd je op het voorhand.

Re: probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 17:58
door Carlo
is dat een persoonlijke hotspot die je gebruikt, anders zal je steeds via een provider verbinding verkrijgen.
Hotspots zijn openbare WiFi's, thuisnetwerkjes zijn gewone Wifi's. Openbare Hotspot's kan je bereiken door in te loggen met de gegevens die je van je provider hebt gekregen of via voucher.
Steeds betalend welteverstaan.

Re: probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 18:01
door roharro
U moet natuurlijk wel weten wat u doet.....blijkbaar hebt u niet via een wifi verbiding gesurfd!

Re: probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 18:41
door siesken
ik heb juist mijn simkaart van de ene in de andere gestoken.

Re: probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 18:44
door roharro
ik heb juist mijn simkaart van de ene in de andere gestoken.
Maar hebt u via een wifi-verbinding gewerkt? Ik denk van niet, gewoon via sim kaart naar provider vrees ik......
en dat moet u natuurlijk betalen.

Re: probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 18:53
door siesken
ik heb niets gedaan,dat is het probleem.
Volgens de provider gaat dit automatisch met een android.

Re: probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 18:56
door roharro
ik heb niets gedaan,dat is het probleem.
Volgens de provider gaat dit automatisch met een android.
Wat gaat er automatisch?
Heb je wel een wi-fi verbinding met internet?

Re: probleem provider

Geplaatst: 21 sep 2011 19:00
door Lightning
ik heb niets gedaan,dat is het probleem.
Volgens de provider gaat dit automatisch met een android.
Als u hebt nagelaten om de standaard instellingen van uw nieuwe smartphone aan te passen aan uw wensen, dan kan u inderdaad bedrogen uitkomen. U kan uw provider niet verantwoordelijk stellen voor uw eigen onwetendheid. Wees blij dat er tegenwoordig een automatische trigger is (in dit geval 40 euro) die ervoor zorgt dat de rekening niet te hoog oploopt.

Re: probleem provider

Geplaatst: 22 sep 2011 08:07
door siesken
bedankt voor de uitleg

Re: probleem provider

Geplaatst: 22 sep 2011 08:39
door Joeri_J
Om je mobiel internet uit te zetten:
Installeer volgende 'app' : https://market.android.com/details?id=c ... rch_result" onclick="window.open(this.href);return false;
Hiermee zet je surfen via je provider af. (of terug aan...)

Je kan ook je settings van je apn verwijderen (zo kan je helemaal geen connectie meer maken als je dit echt wilt...)
(ongeldige instellingen invullen veroorzaakt dit ook...)

Doch:
Als je abbo bijna afgelopen is (of je wilt overstappen naar goedkopere)
kan ik je mobile vikings aanraden.
Daar betaal je 15€/maand voor 2gb downloaden (overal internet) + 1000 smsen per maand.
http://mobilevikings.com

Als je meer vragen hebt kan je ze natuurlijk altijd stellen...

Een smartphone vereist natuurlijk (spijtig genoeg?) iets meer kennis van alles,
en standaard staan alle opties aan...
(inplaats van een goede uitleg te voorzien voor zij die dit niet allemaal weten)
Wat meer dataverbruik (en kosten) tot zich meebrengt...

Re: probleem provider

Geplaatst: 22 sep 2011 11:18
door Gebruiker21
Ben ik nu de enige die bij de aankoop van een nieuwe toestel, de handleiding leest VOOR het toestel in gebruik te nemen? Dit had het probleempje van de TS kunnen voorkomen.

Re: probleem provider

Geplaatst: 22 sep 2011 11:57
door Joeri_J
@Gebruiker21, spijtig moet ik dit ook vaststellen dat dit minder en minder gedaan wordt...
Pas bij problemen begint men te zoeken...
(en dan soms zelfs niet eens in de handleiding, maar gewoon door het rond te vragen, terwijl het in de handleiding staat...)

Re: probleem provider

Geplaatst: 22 sep 2011 12:58
door barrel
Ikzelf heb ook een dergelijk probleem meegemaakt (van iPhone naar Android toestel en ineens vele "calls-home"). Met de provider gebeld, de situatie uitgelegd, 3G geblokkeerd, wel een rekening van 54 euro.

Ze hebben me daar tevens verteld dat ze het bedrag zullen vergoeden, omdat het om een veel voorkomende fout gaat.
Misschien eens met je provider bellen om te zien wat de mogelijkheden zijn?