probleem provider

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

probleem provider

#1 , 21 sep 2011 16:47

Hallo,
Ik heb me een nieuw toestel aangeschaft,een android.
Vandaag kreeg ik een sms van de provider dat ik moest bellen naar hun om mijn factuur niet hoger te laten oplopen.
Ik had 40€ data op mijn factuur staan,juist omdat ik een nieuw toestel had hebben ze me gezegd.
Nu hebben ze het geblokkeerd.Maar ze hebben niet gesproken van de 40€ die ze aangerekent hebben.
Die vinden dat gewoon normaal.
Kan ik daar iets aan doen?

Ik zal zeker de èèrste niet zijn die dat meemaakt.
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 21 sep 2011 16:52

Is dat niet de standaardsms om je te laten weten, dat door op het internet te gaan met je telefoon, je factuur ondertussen al is opgelopen tot ongeveer het achtvoudige van de normale waarde op jouw factuur? En dat je moet bellen om je factuur toch nog hoger op te laten lopen?

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#3 , 21 sep 2011 17:42

ja dat is zo,maar ik heb hem gekocht om te surfen via wifi en hotspot,niet via de provider.
Dat is het probleem.En niemand verwittigd je op het voorhand.

Reclame

Carlo
Berichten: 72

#4 , 21 sep 2011 17:58

is dat een persoonlijke hotspot die je gebruikt, anders zal je steeds via een provider verbinding verkrijgen.
Hotspots zijn openbare WiFi's, thuisnetwerkjes zijn gewone Wifi's. Openbare Hotspot's kan je bereiken door in te loggen met de gegevens die je van je provider hebt gekregen of via voucher.
Steeds betalend welteverstaan.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 21 sep 2011 18:01

U moet natuurlijk wel weten wat u doet.....blijkbaar hebt u niet via een wifi verbiding gesurfd!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#6 , 21 sep 2011 18:41

ik heb juist mijn simkaart van de ene in de andere gestoken.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 21 sep 2011 18:44

ik heb juist mijn simkaart van de ene in de andere gestoken.
Maar hebt u via een wifi-verbinding gewerkt? Ik denk van niet, gewoon via sim kaart naar provider vrees ik......
en dat moet u natuurlijk betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#8 , 21 sep 2011 18:53

ik heb niets gedaan,dat is het probleem.
Volgens de provider gaat dit automatisch met een android.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 21 sep 2011 18:56

ik heb niets gedaan,dat is het probleem.
Volgens de provider gaat dit automatisch met een android.
Wat gaat er automatisch?
Heb je wel een wi-fi verbinding met internet?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lightning

#10 , 21 sep 2011 19:00

ik heb niets gedaan,dat is het probleem.
Volgens de provider gaat dit automatisch met een android.
Als u hebt nagelaten om de standaard instellingen van uw nieuwe smartphone aan te passen aan uw wensen, dan kan u inderdaad bedrogen uitkomen. U kan uw provider niet verantwoordelijk stellen voor uw eigen onwetendheid. Wees blij dat er tegenwoordig een automatische trigger is (in dit geval 40 euro) die ervoor zorgt dat de rekening niet te hoog oploopt.

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#11 , 22 sep 2011 08:07

bedankt voor de uitleg

Joeri_J
Berichten: 654

#12 , 22 sep 2011 08:39

Om je mobiel internet uit te zetten:
Installeer volgende 'app' : https://market.android.com/details?id=c ... rch_result" onclick="window.open(this.href);return false;
Hiermee zet je surfen via je provider af. (of terug aan...)

Je kan ook je settings van je apn verwijderen (zo kan je helemaal geen connectie meer maken als je dit echt wilt...)
(ongeldige instellingen invullen veroorzaakt dit ook...)

Doch:
Als je abbo bijna afgelopen is (of je wilt overstappen naar goedkopere)
kan ik je mobile vikings aanraden.
Daar betaal je 15€/maand voor 2gb downloaden (overal internet) + 1000 smsen per maand.
http://mobilevikings.com

Als je meer vragen hebt kan je ze natuurlijk altijd stellen...

Een smartphone vereist natuurlijk (spijtig genoeg?) iets meer kennis van alles,
en standaard staan alle opties aan...
(inplaats van een goede uitleg te voorzien voor zij die dit niet allemaal weten)
Wat meer dataverbruik (en kosten) tot zich meebrengt...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 22 sep 2011 11:18

Ben ik nu de enige die bij de aankoop van een nieuwe toestel, de handleiding leest VOOR het toestel in gebruik te nemen? Dit had het probleempje van de TS kunnen voorkomen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Joeri_J
Berichten: 654

#14 , 22 sep 2011 11:57

@Gebruiker21, spijtig moet ik dit ook vaststellen dat dit minder en minder gedaan wordt...
Pas bij problemen begint men te zoeken...
(en dan soms zelfs niet eens in de handleiding, maar gewoon door het rond te vragen, terwijl het in de handleiding staat...)

barrel
Berichten: 5

#15 , 22 sep 2011 12:58

Ikzelf heb ook een dergelijk probleem meegemaakt (van iPhone naar Android toestel en ineens vele "calls-home"). Met de provider gebeld, de situatie uitgelegd, 3G geblokkeerd, wel een rekening van 54 euro.

Ze hebben me daar tevens verteld dat ze het bedrag zullen vergoeden, omdat het om een veel voorkomende fout gaat.
Misschien eens met je provider bellen om te zien wat de mogelijkheden zijn?

Terug naar “Andere”