probleem videograaf huwelijk

miss_cake
Topic Starter

probleem videograaf huwelijk

#1 , 15 sep 2011 11:35

Hallo iedereen,

Wij hebben een probleem met de man die ons huwelijk gefilmd heeft en hadden daarover graag jullie advies gehad.

Vorig jaar contacteerden wij iemand die volgens een huwelijksforum goed werk zou leveren omtrent huwelijksreportages. We maakten een afspraak met de man om zijn eerdere werk te bekijken en eventueel verder af te spreken.
Op de eerste afspraak stonden we voor een gesloten deur. Bleek hij ons vergeten te zijn maar als vergoeding zou hij ons een gratis extra exemplaar van de dvd schenken.
Na de tweede afspraak gemaakt te hebben gingen we bij hem nogmaals langs om een dvd te bekijken. We vonden het resultaat ok en omwille van zijn schappelijke prijs vroegen we hem dan ook om ons huwelijk te filmen. We hebben hiervoor een voorschot betaald van 50 euro. Er werd geen contract opgesteld met afspraken, alle verkeer liep enkel via mail.
Een maand voor het huwelijk stuurde ik hem een mail met de vraag wanneer het restsaldo moest betaald worden en of we nog eens konden langskomen om onze foto's en muziek langs te brengen en te bespreken.
Dit was volgens hem niet nodig om langs te komen, hij wist goed genoeg wat hij moest doen en het saldo moest pas betaald worden na het bekijken en goedkeuren van de dvd.

Op onze huwelijksdag zelf was de man spijtig genoeg echt onprofessioneel. Hij hield zich ook niet aan de gemaakte afspraken (dat hij 's morgens bij mijn man en zijn familie moest gaan filmen vond hij niet nodig, "dat is toch niet interessant"), we kwamen bijna te laat in het gemeentehuis aan omdat hij alles ophield, in het gemeentehuis liep hij tegen een staande klok waardoor deze kantelde en bijna op de burgemeester terechtkwam, hij ging boven mij hangen met zijn camera waardoor ik de draagriem van zijn camera in mijn gezicht kreeg,...
Ook tijdens de fotoreportage en de huwelijksinzegening heeft hij zich in onze ogen schandalig gedragen (fotografen onderbreken tot zelfs belachelijk maken, steeds in hun beeld lopen, de pastoor opzij duwen na de huwelijksinzegening zodat hij kon filmen), tijdens het feest ging hij ongevraagd bij onze gasten in hun bord filmen en ga zo maar verder. We hebben na het feest van bijna elke gast opmerkingen tot zelfs klachten over hem gekregen.

Tot slot kregen we nu een mailtje van hem dat hij voor de afwerking van onze dvd heel andere muziek wil gebruiken dan wij hem bezorgd hebben (en afgesproken was) want onze muziek past niet bij een huwelijk, is te oubollig enz...
Ik heb hem daarop gemaild dat wij daar niet mee akkoord waren omdat de door hem voorgestelde muziek niet bij ons past en niet onze smaak is en daar ook bij vermeld wat ons op onze huwelijksdag gestoord heeft met een opsomming van de feiten , dat we klachten over hem gekregen hadden en dat we vinden dat hij zich onprofessioneel heeft gedragen en dat we ook niet blij waren met de toon van zijn laatste mail (ronduit arrogant).
Krijgen wij van hem een mail terug dat wij overdrijven, dat hij naar zijn bescheiden mening uitmuntend werk geleverd heeft en dat wij en onze gasten liegen over de door ons opgesomde feiten.

Sorry, maar dit is voor ons er toch een beetje over. Ik heb hem daarop gemaild dat wij geen dvd meer hoeven van iemand die ons uitmaakt voor leugenaar en verder zo amateuristisch te werk gaat.

Nu hebben we vandaag een aangetekende brief van hem ontvangen waarin staat dat wij binnen de 30 dagen het resterende saldo moeten overschrijven en een afspraak met hem moeten maken om de dvd te komen ophalen. zoniet zal hij een advocaat inschakelen om het resterende bedrag alsnog te vorderen.
Aangezien wij geen contract ondertekend hebben met hem en hij zelf in een vorige mail aangeeft dat wij enkel dienen te betalen bij het bekijken en goedkeuren van de dvd vraag ik mij af of hij wettelijk gezien dit bedrag wel kan vorderen van ons?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 sep 2011 19:12

Hij kan de uitgewisselde e-mails + het voorschot + zijn aanwezigheid op huwelijk + de DVD zelf aanwenden als bewijs dat u hem een opdracht hebt gegeven. U zal dus meer dan waarschijnlijk aan het kortste eind trekken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 sep 2011 19:18

Maar de DVD moet wel met uw specificaties gemaakt zijn dus met uw muziek ...
Een hij moet ook voldoen aan een bepaalde kwaliteit te vergelijken met zijn ander werk.
Het feit dat hij grof is of was en die andere zaken doen er weinig toe.
Als de video voldoet aan prijs, kwaliteit en afspraken zal u moeten betalen.
U hebt wel recht op een gratis exemplaar gezien hij dat beloofd heeft blijkbaar.

Reclame

Terug naar “Andere”