Betaling van bezoeken van tuinaannemer

Fieron
Topic Starter

Betaling van bezoeken van tuinaannemer

#1 , 09 sep 2011 09:56

Hallo,
Begin dit jaar hebben we een tuinaannemer gecontacteerd voor het heraanleggen van onze tuin.
Deze persoon is onze (kleine) tuin komen opmeten en heeft aan de hand van onze suggesties een plannetje getekend op A4-formaat.
Achteraf heeft hij dit met ons besproken. Hij is in totaal 3 x aan huis geweest, verder is er niets geleverd of gebeurd. We hebben zelfs geen prijsofferte of een nieuw plan ontvangen en er is geen enkel document of contract ondertekend.
Aangezien hij - ondanks beloftes - gedurende vele maanden niets meer van zich laat horen, hebben we een einde gemaakt aan zijn diensten.
We hebben nu een afrekening voor de "bewezen diensten" ontvangen voor een bedrag, geheel buiten proportie...
Mijn vraag: wat mag hij ons aanrekenen en waarop heeft hij wettelijk recht? Mag hij ons vervoersonkosten aanrekenen voor de 3 bezoeken, ondanks het feit dat hij op 100 m van onze woning woont?
Bedankt bij voorbaat,,
Fieron

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 09 sep 2011 10:54

Hoe hebt u aan zijn diensten verzaakt ? Indien schriftelijk kan hij u eventueel iets aanrekenen. Indien niet zal hij zijn prestaties wel dienen te bewijzen. Volgens uw uitleg is het wel degelijk een oplichter. Ik zou totaal niets betalen, ookal omdat hij zijn afspraken blijkbaar niet heeft nagekomen. U kan die tuinkabouters onder dezelfde categorie als loodgieters plaatsen. Die beloven ook veel maar komen bijna nooit hun afspraken na, omdat ook zij teveel hooi op hun vork nemen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Fieron
Topic Starter

#3 , 09 sep 2011 11:24

We hebben hem mondeling en dus persoonlijk, op de hoogte gebracht dat wij van zijn diensten niet langer gebruik willen maken...

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 sep 2011 11:50

Als hij zelfs geen offerte heeft gemaakt, hoef je ook niet te betalen.

bartvdv

#5 , 09 sep 2011 12:22

Maar hij heeft wel een plannetje getekend en huisbezoeken afgelegd... wat toch al wil zeggen dat er meer aan de hand is.

JohnD

#6 , 09 sep 2011 22:24

Hij moet wel een en ander bewijzen dacht ik toch. Hij laat niets van zich horen gedurende maanden. Ik zou zelf de rollen omdraaien en aan hem schadevergoeding vragen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Gebruiker34

#7 , 10 sep 2011 20:03

Hoe hebt u aan zijn diensten verzaakt ? Indien schriftelijk kan hij u eventueel iets aanrekenen. Indien niet zal hij zijn prestaties wel dienen te bewijzen. Volgens uw uitleg is het wel degelijk een oplichter. Ik zou totaal niets betalen, ookal omdat hij zijn afspraken blijkbaar niet heeft nagekomen. U kan die tuinkabouters onder dezelfde categorie als loodgieters plaatsen. Die beloven ook veel maar komen bijna nooit hun afspraken na, omdat ook zij teveel hooi op hun vork nemen.
:lol:

Terug naar “Andere”