dubbele aanrekening autohuur

MaVi
Topic Starter

dubbele aanrekening autohuur

#1 , 03 aug 2011 09:55

Begin dit jaar huurde ik via de website van avis.be een auto voor ophaling te Los Angeles in juni.
Het was een prepaid huur, het bedrag werd van mijn creditcard afgeschreven en ik ontving een voucher voor de huur.
Bij het ophalen van het voertuig toonde ik de voucher, maar de man achter de balie had deze "niet nodig" gezien alles in de computer stond.
Tot mijn verbazing werd bij de afrekening van mijn creditcard in juli het bedrag van de huur nogmaals afgeschreven.
Ik contacteerde avis.be, die bevestigden dat er ergens iets niet klopte en ze vroegen me de scans van mijn uitgavenstaten door te mailen. Nog later vroeg men mij de voucher te scannen en door te mailen. Ze zouden alles in orde brengen en zorgen dat het bedrag werd teruggeschreven op mijn creditcard.
Tot op heden nog steeds zonder resultaat.
Op e-mails naar de klantendienst wordt niet gereageerd en via telefonische weg krijg je slechts sporadisch en na lang aandringen iemand aan de lijn.
De klantendienst in de USA zegt dat ze wachten op inlichtingen uit België en de klantendienst in België zegt dat ze wachten op antwoord uit de USA.
Graag wou ik weten wat mijn opties zijn in het geval dit verhaal zou aanslepen, wat zoal als redelijke termijn wordt beschouwd om me mijn geld terug te geven,...
Het laatste nieuws dat ik gekregen heb is dat (als je tussen de lijnen leest) het allemaal mijn eigen schuld is omdat ik de voucher niet zou hebben gebruikt...
U weet wel, diezelfde voucher die de man achter de balie niet nodig had gezien alles in de computer stond...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 03 aug 2011 10:36

Onmiddellijk uw cc company contacteren om het bedrag terug te vorderen. U hebt 3 maanden om het bedrag te claimen en ik ben overtuigd dat u over voldoende bewijzen beschikt om aan te tonen dat het om een dubbele aanrekening gaat.

artemis

#3 , 03 aug 2011 11:07

Mogelijk reageert Avis zo traag omdat ze ervan uitgaan dat u het bedrag zelf zal terugvorderen via uw cc company.

Reclame

MaVi
Topic Starter

#4 , 03 aug 2011 11:10

Ik had al mijn cc company gecontacteerd, maar omdat avis had beloofd het onmiddellijk in orde te brengen, zijn ze de procedure van terugvordering niet gestart. Ik zal avis nog tot eind deze week geven.

Terug naar “Andere”