Beste allemaal,
Graag jullie advies.
Eind juni 2011 nemen wij contact op met een elektrohandel gezien onze amerikaanse diepvries-frigo combinatie niet meer goed koelt. Zij zijn gespecialiseerd voor dat merk in onze regio.
De eigenaar-zaakvoerder komt enkele dagen later ter plaatse, vindt snel de oorzaak en start met het herstel.
Hij meldt dat hij nog een stuk zal moeten nabestellen en hiervoor nog een andere keer zal moeten terugkomen.
Voor de werken aanvatten hebben wij (spijtig genoeg) niet vooraf prijs gevraagd.
Terzelfdertijd vragen wij ook een prijsindicatie om onze inbouw vaatwas, en keukenboilertje die niet meer zo goed werken te herstellen. Hij meldt dat hij dan ook zal kijken om de houten panelen die aan de vaatwas geschroefd zijn te vervangen gezien deze beschadigd zijn.
Enkele dagen later wordt ons een herstelprijs voor de vaatwas (+500 € excl de houten panelen) en keukenboilertje (+300 €) doorgebeld.
Wij melden dat deze niet hersteld moeten worden gezien we voor de herstelprijzen nieuwe toestellen kunnen aankopen en dus louter de diepvries/frigo nog verder moet afgewerkt worden.
Enkele dagen later komt de eigenaar/zaakvoerder terug ter plaatse om de diepvries verder af te werken.
Na de werken maakt hij terwijl hij nog ter plaatse is een gedetaillerde herstelbon op (uren en materiaal) en wordt ons voor de diepvries een bedrag van 600 € onder de neus geduwd. Wij melden dat wij het spijtig vinden dat wij niet eerder een indicatie gekregen hebben van deze kostprijs gezien wij het toestel dan niet meer zouden laten herstellen hebben gezien het toestel al bijna 15 jaar oud was. Maar goed, tot daar aan toe, mij leek het dat wij in fout waren gezien we ook niet expliciet een indicatie gevraagd hadden voordat de werken aanvatten.
Daarbij meldde de man ons tevens dat hij echter wel al de houten panelen voor de inbouwvaatwas had laten maken.
Wij deden hier wat moeilijk over gezien wij nog niet de beslissing genomen hadden om noch onze vaatwas te laten herstellen noch om deze panelen te laten maken.
Totaalbedrag van 2 multiplexpaneeltjes met witte stratifié (20*65*2cm en 52*59*2cm) aan 252.49 € ?
Toen hij merkte dat we over deze panelen echt moeilijk deden meldde hij dat hij dit in onderaanneming uitgegeven had en er zelf geen euro aan verdiende en dat we deze nog voor gelijk welke inbouwvaatwas zouden kunnen gebruiken, zelf al zouden we een nieuwe plaatsen, dat hij onze vaatwas nagezien had en daarvoor zelfs nog geen kosten in rekening gebracht had, enz enz.
Uiteindelijk hebben we dan maar de gedetailleerde herstelbon (werkuren en materiaal) voor de diepvries inclusief die panelen (spijtig genoeg) ondertekend.
Maar achteraf gezien voelen we ons echt wel ‘gepakt’ door deze elektrohandel.
De vraag is nu: hebben wij nog een verhaal hiertegen of zullen we nu spijtig genoeg door de ondertekening van die herstelbon gewoon de factuur als die eraan komt moeten slikken ?
Wij vrezen ervoor, want wij hadden echt wel het gevoel dat hij die herstelbon zo nauwkeurig uitwerkte met alle bedragen erbij en ons deze per se wilde laten tekenen om zichzelf juridisch in te dekken. Hij nam het origineel mee en wij kregen een dubbeltje.
Hartelijk dank voor jullie berichten en advies,
Tony Meersmans