verhoging internetcontract

dalida
Topic Starter
Berichten: 63

verhoging internetcontract

#1 , 17 jul 2011 15:43

Op 25 mei ben ik naar een andere provider gegaan . Ik heb getekend en ben verplicht minstens één jaar daar te blijven.
Deze week , kreeg ik bericht dat ik vanaf augustus €1,20 per maand meer moet betalen , kan dat zo maar , na 3 mndn bij deze provider ? Zij verzekerden mij , toen ik overliep , dat ik een jaar aan dezelfde prijs zou blijven .
Weet hier iemand hoe het juist is , kan dat dat zo maar ?

Dank voor reakties, vrgt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 17 jul 2011 16:35

Normaal heb jij in geval ze eenzijdig de voorwaarden / de prijs veranderen het recht om binnen een welbepaalde termijn kostenloos op te zeggen.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 17 jul 2011 17:25

Eerst de AV lezen, waarschijnlijk staat vermeld dat zij de prijs eenzijdig mogen verhogen (met mogelijkheid tot opzeg).
Bij tekenen contract bent u akkoord gegaan met deze voorwaarden.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 17 jul 2011 19:36

Bovendien staat in de brief in kwestie (heb hem een paar keer ontvangen) eveneens dat u een maand lang vanwege de eenzijdige verhoging kosteloos en zonder schadevergoeding uw contract met hen kan opzeggen.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 17 jul 2011 20:51

Bovendien staat in de brief in kwestie (heb hem een paar keer ontvangen) eveneens dat u een maand lang vanwege de eenzijdige verhoging kosteloos en zonder schadevergoeding uw contract met hen kan opzeggen.
Aangezien ik van een Mechels communicatiebedrijf ook dergelijke ezelsvellen heb ontvangen las ik de contracten even na en ja, ze kunnen dat onder de voorwaarden beschreven door VdB.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Tope
Berichten: 916

#6 , 18 jul 2011 00:39

'Je kunt je abonnementen - in mijn geval kabel, internet en telefoon - kostenloos opzeggen via de klantendienst. En dit tot het einde van de maand die volgt op de ontvangst van je aangepaste aanrekening. De minimum contractduur van je abonnement valt weg.' staat er letterlijk in de twee ezelsvellen die ik van dit Mechels bedrijf mocht ontvangen.
Naar het schijnt zouden ze zelfs kostenloos een downgrade moeten toelaten (normaal 50 Euro, een bedrag dat ik al 2 x heb mogen ophoesten)...
Een ideaal moment dus voor diegenen die niet tevreden zijn over hun contract(en) om zonder kosten uit stappen.

Joeri_J
Berichten: 650

#7 , 18 jul 2011 10:00

'Naar het schijnt zouden ze zelfs kostenloos een downgrade moeten toelaten.
Zeker hiervan? bron? referentie?

want nu met hun nieuwe shakes aan 45€/mnd krijg je hetzelfde waarvoor ik nu 51,xx€/maand moet betalen...

(nog heel oud abbo type ;-) )

maar heb geen zin om 50€ te betalen voor iets wat binnenkort toch weer veranderd of verslechterd...

zelf indien ik die van 55€/mnd zou willen (een upgrade in feite) moet ik €50 kosten betalen...

geldklopperij is het soms die administratieve kosten!

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 18 jul 2011 10:25

Een vriendelijk aangetekend schrijven kan soms wonderen doen... ik ben sinds 99 aangesloten bij een betaalzender met filmkanalen. Op 10 jaar tijd is deze herhaaldelijk van eigenaar veranderd om tenslotte te belanden bij de maatschappij in Mechelen. Plotseling kon iedereen voor dezelfde prijs als analoog een digitaal signaal ontvangen; iedereen uitgezonderd de regio Leuven waar de toenmalige intercommunale eerst trachtte met Mechelen een afpersingsspelletje te spelen en zich ten slotte verplicht zag een eigen digitaal pakket op te stellen. Ik bleef dus zitten met een analoog signaal voor de prijs van een digitaal pakket.

Gewoon eens gebeld en op hun aanraden een AS gezonden. Binnen de 14 dagen was de kostprijs van mijn abonnement met 50% gedaald zonder extra kosten of minder analoge mogelijkheden.

dalida
Topic Starter
Berichten: 63

#9 , 19 jul 2011 13:28

Ik ben nog geen 3 mndn bij X, en nu al dit , ik vind dat niet kunnen .
Zal eens tot "ginder" gaan en horen wat ze zeggen , al heb ik weinig hoop .
Dank voor reakties , bij pos. nieuws meld ik het hier wel !

fendtje
Berichten: 232
Locatie: burcht

#10 , 19 jul 2011 17:22

Ik ben nog geen 3 mndn bij X, en nu al dit , ik vind dat niet kunnen .
Zal eens tot "ginder" gaan en horen wat ze zeggen , al heb ik weinig hoop .
Dank voor reakties , bij pos. nieuws meld ik het hier wel !

het snelste internet
de snelste prijsstijgingen.
sorry kon het niet laten.

Terug naar “Andere”