Schade bij verhuizing

barrel
Topic Starter

Schade bij verhuizing

#1 , 05 jul 2011 18:41

Allen,

Drie maanden geleden zijn we verhuisd. Tijdens deze verhuizing 3 "problemen"
1) Design meubel dat van de eerste verdieping gevallen is, geen gewonden, kast is totaal vernield
2) Een ander design meubel (uit dezelfde serie) beschadigd
3) Muren van het trappenhuis, wat zojuist helemaal vernieuwd was, beschadigd

Aanschaf prijs van het design meubel; bijna 3000 euro. Aankoop in 2002

De problemen:
1) Initieel vergoedingsvoorstel voor het design meubel was 200 euro. Vele berichten later is dit opgeschroefd naar 80% van de aankoopsprijs
Hiermee heb ik een aantal problemen. Ons contract verzekert ons voor de prijs van vervanging, 80% voldoet hier naar mijn idee niet aan. Ik heb vele malen gevraagd om de secties van het contract die aangeven waarom er geen 100% vergoed wordt, hierop heb ik tot nu toe geen antwoord gekregen. Daarnaast geven de voorbeelden bij hun contract ook duidelijk situaties aan waarbij er 100% vergoed wordt.

Tevens heb ik meerdere malen aangegeven dat de kast onderdeel is van een serie van 3, die niet meer gemaakt wordt, de serie zal nooit meer compleet zijn

2) Voor de reparatie van de andere kast heb ik een prijs-offerte aangevraagd bij de fabrikant. 175 Euro. Dit wil de verzekering vergoeden, maar op mijn herhaaldelijke vraag om hierbij ook de transport kosten van ons huis (1e verdieping Brussel) naar Utrecht toe te voegen alsook het vervoer een paar dagen terug krijg ik geen reactie.
Dit is nogtans hun expertise-gebied

3) Voor de reparatie van de muren van ons trappenhuis hebben we een expert op bezoek gehad die de kosten op 800 euro schatte. Het verhuisbedrijf gaat hiermee niet akkoord en wil een tegenexpertise laten doen. Drie maanden later nog steeds geen reactie.

Dan begint er een ping-pong spelletje. De verzekering is een dochter-onderneming van een overkoepelende organisatie. De verzekering zou met de verhuizers overleggen; 80% voor de verzekering, 20% voor het verhuisbedrijf als commerciele geste.
Het antwoord van het verhuisbedrijf; de kast is 9 jaar oud, dus 80% is een zeer mooie vergoeding.
Er staat volgens mij nergens in ons contract dat leeftijd een rol speelt, men heeft het steeds over de prijs van vervanging, deze opmerking lijkt me dus irrelevant

Wat mij het meeste stoort aan deze hele affaire is het uitblijven van antwoorden, ik bel/stuur een mail minstens 1x per 2 weken, maar men antwoord bijna nooit, en als men wel antwoord worden de meeste vragen ontweken.

Rationeel; ik zou dit naast me neer moeten leggen, maar ik irriteer me aan het gemak waarmee men de klant probeert af te poeieren. De eerste 3 voorstellen waren 200 euro voor een design kast van 3000 euro. Ik vermoed dat er veel mensen zijn die dit bij de derde keer maar zullen accepteren, of misschien bij dan 80% uiteindelijk kiezen voor eieren voor hun geld.

Morgen neem ik wederom contact op (via mail; er staan 3 mensen in de "to"-lijst en zo houd ik ook een trace van de (niet-)communicatie). Krijg ik hierop wederom geen antwoord, dan denk ik de CEO van het verhuisbedrijf België te contacteren. Ze hebben klanten-tevredenheid, correctheid etc hoog in het vaandel staan, misschien dat ik daar gehoor krijg

Wat is jullie advies?

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door barrel op 09 jul 2011 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
barrel
Topic Starter

#2 , 08 jul 2011 10:25

Een paar telefoontjes verder.

Afgelopen mail-uitwisseling introduceerde een nieuw persoon binnen het verhuisbedrijf. Als ik naar het bedrijf bel is deze persoon echter niet gekend. Een ander filiaal? We hebben geen telefoonnummer van hem, op email reageert hij niet, dus dit is een dood spoor.

Met een ander persoon van het verhuisbedrijf contact gehad, ze kunnen echter geen beslissingen nemen. Wel is er een nieuw persoon naar boven gekomen die zich bezig houdt met ons dossier, een verzekeringsbedrijf dat we niet kennen. Nu is er gevraagd met spoed op onze vragen te reageren, iets dat we al maanden zelf doen.

M.a.w. we worden van het kastje naar de muur gestuurd....
Laatst gewijzigd door barrel op 09 jul 2011 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

barrel
Topic Starter

#3 , 09 jul 2011 16:20

[Gelieve op te letten bij noemen van namen op dit forum, zie regels: Vandebos][/quote]

Excuses hiervoor

Reclame

Vandebos

#4 , 09 jul 2011 17:06

Niet nodig. Is in feite voor uw eigen bescherming klachten wegens laster en eerroof kunnen geld kosten. Succes met het probleem.

barrel
Topic Starter

#5 , 27 okt 2011 16:20

Een kleine update, een brief van de advocaat vertrekt een dezer dagen.

Ik heb vele malen aangegeven dat ik transport kosten voor het beschadigde meubel ook wil zien in de vergoeding. Ze geven nooit antwoord.

* 10% korting die we hebben gehad is een non-issue, we zijn verzekerd tegen vervangingswaarde
* Ouder worden van meubels, "joints tend to loose"???? Zulke irrelevante opmerkingen irriteren mij zwaar
* We vragen al maanden om een vergoeding in de transportkosten ivm reparatie tweede meubel, dit wordt simpelweg genegeerd
* Commercial gesture? Insurers that went beyond their policies? Wind....
* Het stellen dat hun aanbod eigen al vervallen, zijn loze dreigementen die me erg boos maken. Ze antwoorden nooit, de vertraging ligt bij hen.

Het antwoord wat we gekregen hadden (en waar een advocaat op gaat reageren):

Dear M NAUTA,

We are reverting to you after having a study case with insurers over your file.
As you know, the offer from insures was 2380€ for the “meuble paste rouge” insured for 2975€. The study conducted by insurers made them undesrstand that the insured value of the meuble pastoe rouge was actually more than its purchased value.
In fact, the provided purchase bill dated 13/05/2002 clearly indicates a discount of 10% on the good purchased. Thus, the meuble pastoe rouge initially valued to 2974€ was bought 2676.60€, which is equal to the real purchase value which should have been indicated in the inventory value with XXXXX. On this insurers would like to highlight the fact that their offer initially evaluated to be 80% of the insured value of 2975€ is actually 89% (2380€ / 2676.60€ = 0.889 or 89%) of the purchased amount of 2676.60€.

As previously said, another issue that was raised by insurers is the lifetime of the furniture. As you know, it was bought in 2002 which after 9 years of use any furniture will lose a lot of resilience and joints tend to loosen as its aging. Insurers are pointing the fact that in such case a depreciation of about or more than 20 to 40% is to be applied to have the real value of the good on the market.

Again, considering the sensitivity of this particular matter, insurers do not wish to apply that rule yet would like you to make you understand that they have had lot of consideration while assessing your claim file, reason why they reviewed their initial offer on this good from 250€ up to 2380€, which shows a great commercial gesture.

In the purpose of concluding your claim file the soonest, insurers would like to reiterate their offer of 2555€ (2380€ for the meuble pastoe rouge and 175€ for the meuble pastoe bleu).

We sincerely hope that you understand the point of view of insurers whom went beyond their policy to accommodate your claim. As you know, the discharge letter sent to you on the 17th of May 2011 has a validity of 3 months from the moment it is issued.

Nevertheless, we remain available should you have further queries regarding your claim file.

Terug naar “Andere”