Allen,
Drie maanden geleden zijn we verhuisd. Tijdens deze verhuizing 3 "problemen"
1) Design meubel dat van de eerste verdieping gevallen is, geen gewonden, kast is totaal vernield
2) Een ander design meubel (uit dezelfde serie) beschadigd
3) Muren van het trappenhuis, wat zojuist helemaal vernieuwd was, beschadigd
Aanschaf prijs van het design meubel; bijna 3000 euro. Aankoop in 2002
De problemen:
1) Initieel vergoedingsvoorstel voor het design meubel was 200 euro. Vele berichten later is dit opgeschroefd naar 80% van de aankoopsprijs
Hiermee heb ik een aantal problemen. Ons contract verzekert ons voor de prijs van vervanging, 80% voldoet hier naar mijn idee niet aan. Ik heb vele malen gevraagd om de secties van het contract die aangeven waarom er geen 100% vergoed wordt, hierop heb ik tot nu toe geen antwoord gekregen. Daarnaast geven de voorbeelden bij hun contract ook duidelijk situaties aan waarbij er 100% vergoed wordt.
Tevens heb ik meerdere malen aangegeven dat de kast onderdeel is van een serie van 3, die niet meer gemaakt wordt, de serie zal nooit meer compleet zijn
2) Voor de reparatie van de andere kast heb ik een prijs-offerte aangevraagd bij de fabrikant. 175 Euro. Dit wil de verzekering vergoeden, maar op mijn herhaaldelijke vraag om hierbij ook de transport kosten van ons huis (1e verdieping Brussel) naar Utrecht toe te voegen alsook het vervoer een paar dagen terug krijg ik geen reactie.
Dit is nogtans hun expertise-gebied
3) Voor de reparatie van de muren van ons trappenhuis hebben we een expert op bezoek gehad die de kosten op 800 euro schatte. Het verhuisbedrijf gaat hiermee niet akkoord en wil een tegenexpertise laten doen. Drie maanden later nog steeds geen reactie.
Dan begint er een ping-pong spelletje. De verzekering is een dochter-onderneming van een overkoepelende organisatie. De verzekering zou met de verhuizers overleggen; 80% voor de verzekering, 20% voor het verhuisbedrijf als commerciele geste.
Het antwoord van het verhuisbedrijf; de kast is 9 jaar oud, dus 80% is een zeer mooie vergoeding.
Er staat volgens mij nergens in ons contract dat leeftijd een rol speelt, men heeft het steeds over de prijs van vervanging, deze opmerking lijkt me dus irrelevant
Wat mij het meeste stoort aan deze hele affaire is het uitblijven van antwoorden, ik bel/stuur een mail minstens 1x per 2 weken, maar men antwoord bijna nooit, en als men wel antwoord worden de meeste vragen ontweken.
Rationeel; ik zou dit naast me neer moeten leggen, maar ik irriteer me aan het gemak waarmee men de klant probeert af te poeieren. De eerste 3 voorstellen waren 200 euro voor een design kast van 3000 euro. Ik vermoed dat er veel mensen zijn die dit bij de derde keer maar zullen accepteren, of misschien bij dan 80% uiteindelijk kiezen voor eieren voor hun geld.
Morgen neem ik wederom contact op (via mail; er staan 3 mensen in de "to"-lijst en zo houd ik ook een trace van de (niet-)communicatie). Krijg ik hierop wederom geen antwoord, dan denk ik de CEO van het verhuisbedrijf België te contacteren. Ze hebben klanten-tevredenheid, correctheid etc hoog in het vaandel staan, misschien dat ik daar gehoor krijg
Wat is jullie advies?
Met vriendelijke groet,