afsluiten SSV

Ingrid.S
Topic Starter

afsluiten SSV

#1 , 17 apr 2011 13:19

Ik had voor mijn hypothecaire lening (HL) van Fortis een schuldsaldoverzekering (SSV) genomen bij Cardif. Nu heb ik in november met de lagere rentestanden mijn HL afgekocht en ben ik elders gaan lenen. De SSV kon niet worden overgenomen.

Begin december heb ik een aanvraag naar mijn verzekeringstussenpersoon gedaan voor het afsluiten van de oude SSV. Hierna zou ik het resterend bedrag (was een éénmalige premie) dat ik geen gebruik heb gemaakt van de verzekering terugbetaald krijgen. Fortis heeft dit telefonisch bevestigd naar hun. En zelf heb ik een e-mail gekregen waarin zij hun goedkeuring tot sluiting geven.

Helaas blijkt dit onvoldoende en wenst Cardif dat Fortis dit naar hun bevestigd. Er werd dan ook een e-mail met mij in CC gedaan waarin zij de sluiting vragen. Tot op heden is de aanvraag nog lopende en lijkt er niet veel te gebeuren...

Best een aangetekend schrijven doen naar zowel Cardif als Fortis waarin ik formeel laat weten de SSV te beëindigen?
Iemand raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 28 apr 2011 19:19

Even achter je verzekeringstussenpersoon zitten. Indien de schuldeiser (Fortis Bank NV) bevestigt heeft dat de waarborg van de SSV opgeheven mag worden, heeft Cardiff geen enkele reden om dat tegen te houden. Je verzekeringstussenpersson moet normaal je originele polis opvragen of een verklaring van verlies laten onderteken. Cardiff maakt dan een afrekening (kwitantie) die jij moet tekenen voor akkoord waarna de uitbetaling - eventueel onder aftrek inhouding voorheffing - wordt teruggestort.
Kijk wel na of Cardiff een afkoop toestaat...
Veel Britse maatschappijen zijn goedkoop, maar tegelijk ook heel moeilijk bij schadegevallen of afkopen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”