Terugvordering.

Misske
Topic Starter

Terugvordering.

#1 , 16 mar 2011 14:26

Ik zal even onze situatie zo kort mogelijk schetsen :

In september van 2009, nam ik telefonisch contact op met onze energieleverancier, met de vraag of wij recht hadden op sociaal tarief, daar mijn echtgenoot een invaliditeidspercentage van 66% met onbepaalde duur heeft.
Ik kreeg bevestigend antwoord en de vraag om een attest FOD sociale zekerheid door te sturen, zo gezegd, zo gedaan, het sociaal tarief werd ons toegewezen door de maatschappij.
Vorige week kregen we melding van onze energieleverancier dat we 740 euro moeten terugbetalen, omdat er een specifiek attest "energie", van FOD sociale zekerheid vereist is voor het verkrijgen van het sociaal tarief.

Als ze ons in 2009 gevraagd hadden naar dat specifiek attest, hadden we dat ook aangevraagd bij FOD sociale zekerheid en ingestuurd, maar een algemeen attest was blijkbaar voldoende voor goedkeuring.
Nu vind ik dat wij niet moeten opdraaien voor een administratieve fout van de energiemaatschappij.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding