mensen , niet te betrouwen, vertrouwen !

dalida
Topic Starter
Berichten: 63

mensen , niet te betrouwen, vertrouwen !

#1 , 21 dec 2010 16:04

Op de openingsdag, heb ik een offerte ondertekend, en de verzekering gekregen van de bedrijfsleider , dat er aan het vooropgestelde bedrag niets zou veranderen .
De werken werden gedaan, en ik betaalde zoals was voorzien.

Nu , vandaag krijg ik een rekening , nog 450 euro te betalen omdat de werken langer zouden geduurd hebben dan voorzien .

Wat moet ik nu doen? Betalen ? En wat als ik niet betaal, ?

Dan zal ik zeker de papieren niet krijgen voor aanvraag renovatiepremie en belastingvermindering ?

Wie kan er mij helpen ? wat moet ik doen, zij zetten mij in de tang ! ! en ik ben er niet goed van !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
prrrrrtprrrrrt
Berichten: 64

#2 , 21 dec 2010 20:25

Als de offerte een vast bedrag was dan is dat een vast bedrag en kunnen geen min of meerwerken dewelke niet werden overeengekomen worden aangerekend.
Hou evenwel de redelijkheid in het oog. Als deze meerkost het gevolg is van een niet te voorzien obstakel dan moet u zich ook even in de plaats van de aannemer
stellen. Kon dit meerwerk voorzien worden door een juiste diagnose van het werk dan hoef tu niks te betalen. Was de aannemer bvb te lui om ter plaatse te komen
zien en er zijn meerwerken dan is dat zijn verantwoordelijkheid tenzij dit zou omschreven staan in de offerte. Dus dat moet u even nazien. Kijk op de offerte of er
geen uitzonderingsvoorwaarden zijn waardoor de aannemer recht krijgt deze meerwerken toch aan te rekenen.

Indien u merkt dat u volledig recht in uw schoenen staat dan moet u de desbetreffende factuur protesteren en een aangetekend schrijven sturen naar de betrokken
aannemer met de vermelding van factuurnummer en de reden waarom u protesteerd/weigerd die factuur te betalen bvb door te verwijzen naar de vaste prijs van
de offerte en feit dat geen meerwerken werden overeengekomen. U maant de aannemer ook aan om de desbetreffende documenten dewelke voor u van toepassing
zijn voor uw subsidie aanvraag zonder verwijl over te maken zodat u die subsidieaanvraag correct kunt doen.
als u die documenten niet krijgt dan is dat niet zo erg. Zolang u maar later kunt verwijzen naar feit dat u die papieren hebt opgevraagd maar niet hebt gekregen door
fout van de aannemer. Er zijn nog altijd andere mensen die ternauwernood u kunnen bevestigen dat de werken werden uitgevoerd volgens de normen waarvoor men
subsidies kan krijgen.

dalida
Topic Starter
Berichten: 63

#3 , 22 dec 2010 17:56

'k Kreeg een mail , en ik moet de som niet betalen .

Ik heb toch wel een lesje geleerd, --nooit nog zo vlug tekenen--- eerst goed lezen en zien of alles duidelijk is, sommige uitdrukkingen zijn voor een buitenstaander ? ? stof om over na te denken . En wat gezegd wordt, en niet op papier staat, telt niet, !

Bedankt voor de hulp en steun.

Aan allen een opperbest nieuwjaar, ik zou zeggen , een jaar zoals vroeger , geen rampen, terror, en ander onheil., want dat krijgen wij tegenwoordig bijna dagelijks.Prettige feesten !

Reclame

Terug naar “Andere”