binnen 10d zit ik zonder electriciteit en gas!

tanteke
Topic Starter
Berichten: 2

binnen 10d zit ik zonder electriciteit en gas!

#1 , 15 nov 2006 19:57

ik had een schuld bij luminus van 116 euro (deze is ondertss betaald)
voor gas factuur

ik had een schuld bij electrabel voor 300 euro (nog niet betaald) voor electriciteit

binnen 10 dagen worden beide contracten opgezegd en zit ik dus zonder stroom, verwarming enz... mag dit zomaar??? ik heb toch mijn gas achterstal betaald???

Ik heb een aanvraag ingediend bij essent om daar klant te worden nu maar ik heb schrik dat ze mij gaan weigeren omdat ik nog een achterstal heb bij electrabel? kan dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 15 nov 2006 20:08

Ga naar het OCMW van je gemeente zij zijn er om je te helpen en zijn gewend zulke problemen op te lossen, wacht echter geen dagen meer met hen te contacteren. Zij kennen de wetgeving hier over uit hun duim en weten hoe ze de maatschappijen hierover moeten aanpakken.
Neem wel al je rekeningen en schulde papieren en een uittreksel van je inkomen mee.

Sterkte.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 16 nov 2006 00:44

u volledig zonder stroom zetten ( in den donkeren en kou dus ) mag zelfs niet als ik mij vergis, er moet altijd een minimum zijn ( de fameuze 16Ampere regel ).


Ik weet niet hoe het komt dat ge met deze schulden zit, maar als de wil er is ( en die is er :) ) om deze op te lossen snap ik niet waarom die maatschappijen zo moeilijk altijd moeten doen :cry:

Reclame

tanteke
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 16 nov 2006 08:09

ik ben reeds in schuldbemiddeling maar door het lage leefloon kan ik sommige rek nog niet betalen.
ocmw is geen optie in deze gemeente ==> struisvogelpolitiek, heb ooit bijna op straatg estaan 6 mnd zonder inkomen ze wilden geen leefloon uitkeren omdat ze niet zekerwisten of ik mn achterstallig loon wel ging trekken

koen999
Berichten: 730

#5 , 16 nov 2006 10:29

( de fameuze 16Ampere regel ).
6 Ampere bedoelt u waarschijnlijk .
De dag dat ze 16A blijven geven zonder betalen betaal ik ook geen electriciteit meer :lol:

bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#6 , 16 nov 2006 18:59

Ga naar een Centrum voor Algemeen Welzijnswerk in uw buurt (www.caw.be). Zij kunnnen onderhandelen met de schuldeiser en zien of er een regeling kan getroffen worden

Terug naar “Andere”