onmogelijk hoge energiefactuur

leek
Topic Starter
Berichten: 29

onmogelijk hoge energiefactuur

#1 , 03 dec 2010 08:55

voorheen was ik klant bij Luminus en had ik een gemiddeld verbruik van gas ( ong. 25 000kwh op jaarbasis), nu sinds 16/08/2010 klant van Infrax en ik ontvang nu een factuur voor 3 maanden en volgens de meterstanden zou ik nu op die 3 maanden, van 16/08/2010 tot 16/11/2010, een b-verbruik hebben van 37 000kwh !
wat neerkomt op 2110euro voor 3 maanden !!
de begin en eindstand is gecheckt en lijkt te kloppen, ook is er gecontroleerd op lekken in huis,niets daarvan
toch is dit duidelijk een onmogelijk hoog verbruik
hoe kan ik dit aanpakken om tot een redelijke overeenkomst van betaling te komen ????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker
Berichten: 354

#2 , 03 dec 2010 11:45

Als U meent verzet te moeten aantekenen tegen deze factuur en het verbruik, stuur onmiddellijk een aangetekende zending en leg uit wat de redenen zijn (stuur eveneens een kopie via gewone post). Behoud alle stukken in een dossier voor later. Bespreek ter plaatse ASAP welk vervolg te moeten geven en bevestig elk telefoongesprek en afspraken via schrijven of fax.

Het kan gebeuren dat de leidingen "in de straat" verlies hebben en dat is dan uw verantwoordellijkheid niet doch een berekeningsfout lijkt me meer aangewezen?

Justiceseeker.

Franciscus
Berichten: 38712

#3 , 06 dec 2010 19:18

...verlies maar dan wel NA de meter en trouwens wie heeft de meterstanden doorgegeven??
Is daar geen fout gebeurd?? lijkt mij eerder een mogelijkheid.

Reclame

Terug naar “Andere”