Pagina 1 van 1

eisen van betaling na niet gekregen factuur

Geplaatst: 18 nov 2010 10:28
door meisje1987
Hallo,

Er zou op 9mei 2009 een factuur naar mij verstuurd zijn van school. Doordat ik niet meer op dat adres woonde heb ik die dan ook niet gekregen.
Er is ook geen aangetekend schrijven verstuurd.
Op 4 mei 2010 kreeg ik van een advocatenbureau de brief met de mededeling dat ik die factuur niet betaald heb, en ik extra kosten en intresten moet betalen.
Ik melde hen dan ook dat ik die factuur niet ontvangen heb en ik die extra kosten dan ook niet wou betalen, ik vroeg hen de factuur.
Ik heb die gekregen en ik heb dan ook het verschuldigde bedrag betaald op het rekeningnummer van die school (dat was op 1 juni 2010).
Nu kreeg ik gisteren nog eens een mail van een advocatenbureau om te melden dat ze, indien ik binnen de 8dagen de kosten niet zou betalen, over zouden gaan tot een dagvaarding.

Ik weet dus even niet wat te doen.

Groetjes

Re: eisen van betaling na niet gekregen factuur

Geplaatst: 18 nov 2010 11:29
door roharro
Weet het advocatenbureau wel dat de rekening intussen werd betaald?

Re: eisen van betaling na niet gekregen factuur

Geplaatst: 18 nov 2010 11:35
door Gebruiker34
Hallo,

Er zou op 9mei 2009 een factuur naar mij verstuurd zijn van school. Doordat ik niet meer op dat adres woonde heb ik die dan ook niet gekregen.
Er is ook geen aangetekend schrijven verstuurd.
Op 4 mei 2010 kreeg ik van een advocatenbureau de brief met de mededeling dat ik die factuur niet betaald heb, en ik extra kosten en intresten moet betalen.
Ik melde hen dan ook dat ik die factuur niet ontvangen heb en ik die extra kosten dan ook niet wou betalen, ik vroeg hen de factuur.
Ik heb die gekregen en ik heb dan ook het verschuldigde bedrag betaald op het rekeningnummer van die school (dat was op 1 juni 2010).
Nu kreeg ik gisteren nog eens een mail van een advocatenbureau om te melden dat ze, indien ik binnen de 8dagen de kosten niet zou betalen, over zouden gaan tot een dagvaarding.

Ik weet dus even niet wat te doen.

Groetjes
Maak (bijv. per fax) een kopie van uw betalingsbewijs over aan het advocatenbureau.

Re: eisen van betaling na niet gekregen factuur

Geplaatst: 18 nov 2010 22:07
door marmat
Doordat ik niet meer op dat adres woonde heb ik die dan ook niet gekregen.
Er is ook geen aangetekend schrijven verstuurd.
1) Wat van belang is of je op het moment dat de factuur werd verstuurd al dan niet nog gedomicilieerd was op het adres naar waar de factuur verstuurd werd. Vele mensen verhuizen om pas later hun officieel adres (domicilieadres) te laten veranderen bij de gemeente.
Dus ook al woonde je feitelijk niet meer op dat adres, als je domicilieadres daar nog officieel gevestigd was, werd je correct in het bezit gesteld van een factuur (ook al heb je ze niet feitelijk ontvangen).

In dat geval heb je geen been om op te staan en neem je best contact op met de advocaat om de bijkomende kosten van interesten en dergelijke meer te vereffenen.


2) Een aangetekend schrijven is niet verplicht om een factuur op te sturen.

Re: eisen van betaling na niet gekregen factuur

Geplaatst: 19 nov 2010 10:01
door meisje1987
Bedankt voor jullie hulp...

ik woonde al meer dan een halfjaar niet meer op dat adres als die facturen zouden toegekomen zijn.
De advocaat wist idd niet dat die factuur al betaald was, ik heb gewoon school gecontacteerd en die zeiden dat ze de betaling gevonden hadden,
maar gewoon vergeten zeggen waren tegen de advocaat!!
Zorgen voor niks, alles is opgelost :-)

ik wist niet dat dat niet aangetekend moest gebeuren... weer iets bijgeleerd!

bedankt!

Re: eisen van betaling na niet gekregen factuur

Geplaatst: 19 nov 2010 10:25
door ganapathi tantra
een aangetekend schrijven voor een factuur op te sturen is idd niet verplicht
Maar als een advocaat voor een rechtbank volhoudt dat de schuldenaar meerdere
malen werd verwittigt zonder echt feitelijk bewijs (zoals een aangetekend schrijven)
zal het toch een straffe moeten zijn om dat zo maar hard te maken.
Als een leverancier van mij zoiets doet zal hij toch nul op het request krijgen.
Als iedereen gaat beweren dat een factuur werd verzonden en er ook geen protest
was dan zijn we ver van huis natuurlijk
Trouwens met de mentaliteit van vandaag krijg je dergelijke zaken niet opgelost.
Ik contacteer een klant nog altijd persoonlijk om te weten of er een probleem is.
Velen argumenteren dat brieven sturen kosten beperkend is en iemand in dienst
nemen om crediteuren op te volgen te duur is zijn mi niet goed bezig. Mijn beste
leveranciers doen dat ook persoonlijk. De slechtste die dus ook het meeste fouten
maken sturen briefjes. Geen slechter imago om uw tegoeden te incasseren me
dunkt