Kosten garagist : niet akkoord

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

Kosten garagist : niet akkoord

#1 , 12 nov 2010 07:51

Auto moet naar controle, maar enkele lichten werken niet, dus wij vragen aan de garagist : "kun jij de wagen controlevrij maken, alles maken wat eraan is" "ja" zegt hij. Hij zou ons bellen als de auto klaar was.

Hij heeft op 8 weken tijd de lampen vervangen en wij hebben een aantal keer gebeld om te vragen waarom et zolang duurt. Hij zei telkens dat er een probleem was maar dat hij dat niet vond.

Nu na 8 weken heeft hij het gevonden, de zekeringen werken niet dus daarom werken de lichten niet, er moet een kabel vervangen worden.

Hij weigert dit te doen.

Wij hebben een voorschot van 30 euro betaald maar hij heeft op 8 weken tijd alleen de lampen vervangen maar nu beweert hij dat hij uren werk had. Weet er iemand hoeveel wij ongeveer moeten betalen ? Want deze mens heeft ons gewoon letterlijk "in 't zak gezet"

En wat ik me afvraag is waarom hij de kabel niet wil vervangen terwijl hij de wagen controlevrij wilde maken ... wat moeten we nu doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken
Berichten: 263

#2 , 12 nov 2010 09:06

Het probleem bij jullie is,dat ge de garagist vrij spel hebt gegeven met te zeggen(maak hem controle vrij)
Hij kan er aan doen,of niet aan doen wat hij wil en er een groot prijskaartje aanhangen.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 12 nov 2010 11:12

Waarom wil hij de kabel niet vervangen? Heb je dat al gevraagd?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#4 , 14 nov 2010 08:34

Siesken, die prijskaart : oké maar dan wel op voorwaarde dat hij hem ook effectief controlevrij maakt. Maar vrijspel kreeg hij niet want hij zou ons bellen als er iets aan was. Het enige wat er nu aan is zou die kabel zijn.

Roharro, hij zegt dat dit te duur is om te doen maar als we vragen hoeveel het ongeveer kost zegt hij dat hij dat niet weet. En WIJ beslissen toch of dit te duur is of niet ?

De wagen rijdt niet meer omdat hij te lang heeft stilgestaan bij de garagist. Ik veronderstel toch dat ik in mijn recht ben als ik zeg dat dit niet zomaar kan ...
Ik begin te vermoeden dat hij stukken uit de wagen heeft gehaald (voor eigen gebruik?) maar ik heb natuurlijk alleen vermoedens en geen bewijzen

siesken
Berichten: 263

#5 , 14 nov 2010 09:39

Zo te horen is het maar een sukkelaar,die garagist.
Het is maar bij die kerels kan de prijs erg hoog kan oplopen.

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#6 , 15 nov 2010 06:59

Ik betaal alleen wat hij wél gedaan heeft, die man moet ook maar begrijpen dat hij niet met iedereen zomaar wat kan spelen

siesken
Berichten: 263

#7 , 16 nov 2010 10:26

Daar heb je volkomen gelijk in.

Bijtje
Topic Starter
Berichten: 755

#8 , 17 nov 2010 08:25

Ik heb uiteindelijk idd alleen het plaatsen van de nieuwe lampen betaald maar toen ik de cd speler wilde opzetten werkte die niet meer en de garagist zegt : "ik heb deze er moeten uithalen en er weer moeten insteken en er zal iets misgelopen zijn maar dit is niet mijn verantwoordelijkheid"

Die radio is ocharme 3 maanden oud ... maar bon kheb de wagen terug en lang leve mijn oude garagist !

Terug naar “Andere”