verantwoordelijkheid inwonend meerderjarig kind

dieke
Topic Starter
Berichten: 1299

#1 , 03 nov 2006 13:17

heeft iemand ervaring met een inwonend kind die eigen inkomen heeft?
de zaak zit zo;momenteel is hij werkloos.nu heb ik ontdekt dat hij schulden heeft bij de bank die hij niet kan inlossen.kunnen ze beslag op mijn goederen laten leggen of hoe gaat dat in zijn werk?
Ik ken der niet veel van, maar ik vrees dat jouw vrees wel eens terecht zou kunnen zijn. Als hij bij jou gedomicilieerd staat, kan imo een deurwaarder zekers wel op alles in jouw huis beslag leggen. Het is dan achteraf aan jou om eventueel aan te tonen wat ten onrechte in beslag werd genomen en ik vrees dat dat een titanenklus zal zijn...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 nov 2006 12:40

Als iemand schulden heeft zal de deurwaarder beslag gaan leggen op de plaats waar hij woont.

De deurwaarder mag er in principe van uitgaan dat al wat zich daar bevindt eigendom is van de schuldenaar en dit in beslag nemen. Jij zal dan moeten bewijzen dat die goederen jou eigendom zijn. Dit kan op alle mogelijke manieren. Zo heb ik het ooit meegemaakt dat de beslagrecher kon overtuigd worden met een foto genomen tijdens de plechtige communie van de schuldenaar waarop de in beslag genomen salon stond.

Jij zit wel met de problemen en het feit dat als je de deurwaarder niet kan overtuigen je een procedure voor de beslagrechter moet beginnen, met alle kosten die daaraan verbonden zijn. Een dergelijke procedure doen zonder advocaat lijkt mij heel moeilijk te zijn en je moet de dagvaardingskosten voorschieten. Voor je het weet ben je 1.000 euro kwijt.

scorpioen

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2006 21:43

Voor loonbeslag bestaan grenzen. Niet het volledige loon is voor beslag vatbaar (behalve voor onderhoudsgeld).

scorpioen

Reclame

Terug naar “Andere”