Onnodige herstelling wagen

saur0n
Topic Starter

Onnodige herstelling wagen

#1 , 19 okt 2010 09:08

Zou er iemand hier even zijn/haar licht over kunnen laten schijnen?

Ik heb na een serieus probleem met de remmen van mijn wagen contact genomen met de garage waar ik het onderhoud van de wagen al jaren laat doen. Ik ben van deze garage (multimerken autosupermarkt) zeer tevreden maar voor dit probleem hebben me ze doorverwezen naar de merkgarage.
Bij de merkgarage heb ik het probleem uit de doeken gedaan (rempedaal kon af en toe niet meer volledig ingetrapt worden, probleem met de rembekrachtiging).

Ik ben een quasi leek op het gebied van automechanika, maar probeer toch zo weinig mogelijk onbeslagen ten ijs te gaan. Voor ik contact nam met mijn gewoonlijke garage heb ik dus al een hoop opzoekingswerk verricht mbt de mogelijke diagnose van het probleem. Volgens verschillende bronnen was de meest aannemelijke oorzaak een probleem met het vauümcircuit in de motor.

Ik heb bij de merkgarage ook de info die ik had doorgegeven met de expliciete vraag om de vacuümleidingen en -kleppen na te kijken. Na een dag diagnose bleek volgens de merkgarage de rembooster stuk. Vervangingskost: 684 euro. Aangezien ik er van uit ga dat een garage het toch wel beter zal weten dan een leek die zijn informatie zelf moet samenpuzzelen, ben ik dan ook akkoord gegaan met deze vervanging. (NB: men zei me dat er met de leidingen van het vacuümcircuit niets aan de hand was)

Enkele weken later deed het probleem zich opnieuw voor maar moest mijn wagen naar de (gewoonlijke) garage voor een groot onderhoud. Ik heb daar van het probleem geen melding gemaakt omdat ik nadien toch terug naar de merkgarage zou bollen.
Bij afhaling van mijn wagen na het onderhoud meldde de receptioniste van de garage me tussen neus en lippen dat de technieker meteen even die scheur in mijn vacuümleiding hersteld had (zonder meerkost!).

Ik voel me dus door de merkgarage serieus in de zak gezet. Heb ik een poot om op te staan als ik mijn centen ga terugvragen?

Thanks,

Gert

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding