Ik heb deze informatie nergens op het forum gelezen....ook "boerenkinkels" uit een dorp kunnen een zaak of privé school oosta opstarten....heren, dames, ...het gaat om een privéschooltje in een DORP...ik ken de sector een beetje en je kan er donder op zeggen dat het gaat om een "initiatiefje" gaat om als muziekleerkracht een mooi centje bij te verdienen buiten de reguliere muziekscholen.¨Enne JPV... dat clubje heeft geen zaakvoerder hoor...
T'gaat hier om de soft-culturele sector)
Inderdaad bartdvd, uit de reacties op dit forum blijkt zeer dikwijls dat velen geen enkele notie hebben van wat het begrip "verbintenis" juridisch betekent. Of denken dat een kontrakt maar een vodje met "softe" rechten/plichten is.Eigenlijk begrijp ik het niet zo goed meer. Als iemand een privé-initiatief wil opstarten en bepaalde voorwaarden stelt, dan heb je je daar toch naar te schikken? Tenzij de voorwaarden wettelijk niet mogen. En als je je niet wil schikken naar de voorwaarden blijf er dan weg en zoek iets anders. Ga je fitnessen en je wordt ziek, dan moet je gewoon blijven doorbetalen (met soms een paar uitzonderingen); de staat betaalt subsidie aan scholen per leerling. Valt een leerling ziek, dan wordt die subsidie niet opgeschort. Val je ziek op het werk, dan betaalt de werkgever gewoon door. Ga je een lening aan en je wordt zwaar ziek, dan wordt de lening niet opgeschort, enz.
En of de man in het zwart werkt of maar een deel van de inkomsten aangeeft, wat heeft dat ermee te maken? Zijn boekhouding doorpluisen?