kappersrekening

katjaken
Topic Starter
Berichten: 36

kappersrekening

#1 , 20 sep 2010 22:24

Vrijdag jongstleden ging mijn dochter naar kapsalon Olivier Dachkin om haar zwarte haren in donkerbruin te laten kleuren.
Daar kreeg ze te horen dat haar haar moest ontkleurd worden om daarna in donkerbruin gekleurd te worden. Er werd totaal niet over een prijs gesproken.
Toen ze uiteindelijk de rekening moest betalen bleek deze €180 te zijn (enkel kleuren, geen knippen, geen produkten)
Nu mijn vraag : kan men dit zomaar zonder vooraf een prijs af te spreken ? Mijn dochter is pas zestien, had niet voldoende geld bij en moest dus met bankcontact de rest afhalen.
Ik heb gebeld met de zaak en gezegd dat ik absoluut niet met deze manier van werken akkoord ga. Zij zeggen dat ze nooit op voorhand een prijs vermelden.
Heb een mail gestuurd naar hoofdzetel om te melden dat ze toch betere prijsafspraken zouden maken, zeker als het minderjarigen betreft.
Kan ik verder nog iets ondernemen ?
vriendelijke groeten Katja

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 sep 2010 11:12

Prijslijst moet toch wettelijk uithangen in de zaak, en ik veronderstel dat uw dochter van 16 al kan lezen.

artemis
Berichten: 3297

#3 , 21 sep 2010 11:21

Prijslijst moet toch wettelijk uithangen in de zaak, en ik veronderstel dat uw dochter van 16 al kan lezen.
Klopt, moet zelfs uithangen aan de vitrine maar ik erger er mij mateloos aan dat ik die prijslijsten minder en minder zie hangen.
Moet zeggen dat ik totaal geen idee heb van gangbare tarieven voor kleuringen.

getekend, iemand die eeuwig op zoek is naar een nieuwe, goede kapper (ik let er dus veel op) :wink:

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 22 sep 2010 16:50

180 euro is wel EXTREEM duur voor zo'n ontkleuring + kleuring ... Het zou eigenlijk niet meer dan de helft mogen zijn.

Bovendien is een ontkleuring helemaal niet nodig voor zo'n behandeling ... al zal misschien niet in één keer de gewenste kleur bereikt kunnen worden!!!

Stuur eventueel een brief naar de kapper + hoofdkantoor, vermeld het eventuele ontbreken van een prijslijst (alleen als dat zo is) en de extreem dure tarieven.

Of het veel gaat opleveren ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Andere”