Pagina 1 van 1

aankoop anuleren

Geplaatst: 20 sep 2010 19:12
door christiaens
Wij hebben een bestelling geplaatst in een (Privé) zaak waar je in principe enkel als handelaar terecht kan .
Bij de bestelling kregen we geen enkele kennis meegedeeld over aankoopsvoorwaarden enkel de totaal som en de leveringsdatum, ook hebben we geen voorschot betaald. Ook op de achterzijde van de bestelbon is geen enkele aankoopswoorwaarden of zo vermeld.

Nu wensen we de aankoop te annuleren.
Eerst namen we contact op met de vertegenwoordigster ( die op zelfstandige basis werkt ) omdat ze zei dat ze alles regelde als er iets was .
Nu speelde die ons door naar de hoofdzetel en zei dat we het daar moeten regelen, dat dat niet haar afdeling is.
We hebben eerste een fax gestuurd en dan een aangetekende brief.
Deze firma deelt ons nu mee dat we deze bestelling niet kunnen annuleren , omdat de bestelling via de showroom werd gedaan, melden ze ons nu dat dit onopzegbaar is.
Wat kunnen we hier tegen beginnen aangezien we willen afzien van onze bestelling?

Re: aankoop anuleren

Geplaatst: 21 sep 2010 21:05
door JPV
geen idee of dit effectief een invloed heeft, maar de eerste vraag die ik hierbij zou stellen: bent u zelfstandige?

Re: aankoop anuleren

Geplaatst: 21 sep 2010 22:05
door christiaens
neen , ik ben niet zelfstandig . Alvast bedankt voor de reactie.

Re: aankoop anuleren

Geplaatst: 21 sep 2010 22:09
door Gebruiker34
Wij hebben een bestelling geplaatst in een (Privé) zaak waar je in principe enkel als handelaar terecht kan .
Bij de bestelling kregen we geen enkele kennis meegedeeld over aankoopsvoorwaarden enkel de totaal som en de leveringsdatum, ook hebben we geen voorschot betaald. Ook op de achterzijde van de bestelbon is geen enkele aankoopswoorwaarden of zo vermeld.

Nu wensen we de aankoop te annuleren.
Eerst namen we contact op met de vertegenwoordigster ( die op zelfstandige basis werkt ) omdat ze zei dat ze alles regelde als er iets was .
Nu speelde die ons door naar de hoofdzetel en zei dat we het daar moeten regelen, dat dat niet haar afdeling is.
We hebben eerste een fax gestuurd en dan een aangetekende brief.
Deze firma deelt ons nu mee dat we deze bestelling niet kunnen annuleren , omdat de bestelling via de showroom werd gedaan, melden ze ons nu dat dit onopzegbaar is.
Wat kunnen we hier tegen beginnen aangezien we willen afzien van onze bestelling?
In een privé zaak?

Dan is dit in principe definitief, ook al gaat het om een zuivere privé aankoop.

Re: aankoop anuleren

Geplaatst: 21 sep 2010 22:22
door christiaens
Nu ja ik verwoord het als zijnde privé zaak aangezien je er als partikulier in weze niet terecht kan . Enkel als handelaar of met een uitnodiging van de enquete afnemers die dat dan kunnen organiseren.

Re: aankoop anuleren

Geplaatst: 21 sep 2010 22:35
door Gebruiker34
Nu ja ik verwoord het als zijnde privé zaak aangezien je er als partikulier in weze niet terecht kan . Enkel als handelaar of met een uitnodiging van de enquete afnemers die dat dan kunnen organiseren.
U hebt zich definitief verbonden.

Voordat u de bestelbon tekende, had u moeten proberen een bedenktijd te bekomen en dit als zodanig op de bestelbon laten opnemen.

Re: aankoop anuleren

Geplaatst: 21 sep 2010 22:37
door christiaens
ondanks dat er van voorwaarden niks gemeld werd , hangen we vast aan deze bestelling ?
bedankt voor de reactie .

Re: aankoop anuleren

Geplaatst: 22 sep 2010 09:18
door Gebruiker34
Ja, ook al staan er geen factuurvoorwaarden op de bestelbon.

Re: aankoop anuleren

Geplaatst: 23 sep 2010 21:51
door Gebruiker34
Ter extra informatie:

DE BESTELBON:
http://www.accann.be/document/bestelbon.php" onclick="window.open(this.href);return false;