postpakket verdwenen

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

postpakket verdwenen

#1 , 16 jul 2010 19:03

Ik plaatste een bestelling via internet. Het is een firma waar ik geregeld bestel en die 100 percent betrouwbaar is.
De laatste levering is echter verdwenen. Tijdens mijn afwezigheid werd het pakket -met een waarde van 200 EUR- door De Post zonder meer naast mijn brievenbus achtergelaten (buur heeft dat gezien). Bij thuiskomst was er echter geen spoor meer te bekennen van dat pakket. Vorige keer toen ik afwezig was hebben ze een briefje in de brievenbus achtergelaten met de boodschap dat ik de zending in een nabijgelegen postpunt kon afhalen. Dit keer dus niet.
Wat zijn mijn rechten? Ik heb de produkten wel al betaald bij bestelling.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 16 jul 2010 19:19

Rechten tov de post of tov de verkoper?

roharro
Topic Starter

#3 , 16 jul 2010 19:21

Rechten tov de post of tov de verkoper?
Beiden......maar vooral geirriteerd door manke werkwijze van De Post!
In de verkoopsvoorwaarden staat niets betreffende de verantwoordelijkheid ivm de verzending.

Reclame

float

#4 , 16 jul 2010 19:38

Wat staat er in de algemene voorwaarden over de eigendomsoverdracht?

Volgens de algemene voorwaarden van de post kan enkel de verzender schadevergoeding vragen. (http://www.post.be/site/nl/docs/conditi ... ost_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;) Jij bent geen partij tussen de overeenkomst van de verzender en de post.

roharro
Topic Starter

#5 , 16 jul 2010 19:48

Wat staat er in de algemene voorwaarden over de eigendomsoverdracht?

Absoluut niets. Enkel dat ingeval van klacht binnen de twee weken het geleverde vervangen zal worden of het geld teruggestort mits terugzending van de goederen. Het betreft verbruiksgoederen (wegwerplenzen en aanverwante).

float

#6 , 16 jul 2010 20:02

Art. 56, §4 WMPC: "De verzending van goederen en van titels die diensten vertegenwoordigen, gebeurt steeds op risico van degene die met de consument heeft gecontracteerd."
Met als gevolg dat wanneer het product "verloren" gaat, de verkoper u eigenlijk zou moeten terugbetalen.

Vandebos

#7 , 16 jul 2010 20:33

Of de goederen opnieuw toezenden. Heb dit eens aan de hand gehad met een online boekenwinkel.

roharro
Topic Starter

#8 , 16 jul 2010 20:44

Of de goederen opnieuw toezenden. Heb dit eens aan de hand gehad met een online boekenwinkel.
Ik heb mijn leverancier reeds verwittigd en ik ben er zeker van dat hij de zending opnieuw zal versturen. Ik ben er tenslotte sedert verschillende jaren een zeer goede klant.

Maar de vraag die ik me nu stel is of het geoorloofd is dat de officiële post zomaar waardevolle pakketten buiten op de dorpel achterlaat. De private koerierdiensten doen dit NOOIT.........

JPV

#9 , 16 jul 2010 20:51

Ik heb mijn leverancier reeds verwittigd en ik ben er zeker van dat hij de zending opnieuw zal versturen. Ik ben er tenslotte sedert verschillende jaren een zeer goede klant.

Maar de vraag die ik me stel is nu of het geoorloofd is dat de officiële post zomaar waardevolle pakketten buiten op de dorpel achterlaat. De private koerierdiensten doen dit NOOIT.........
dit kan, ja. Aangezien dit zo in de voorwaarden van de post staat. Men kan bij de post ook voor verzekerde zendingen kiezen, maar dit is een stuk duurder en doen maar weinig bedrijven.

kristin

#10 , 17 jul 2010 08:50

wij hebben het zelfs al gehad dat we niet thuis zijn, de post zelf aftekend en het voor de deur zet.
Jammer voor hen, hebben zij het pakket moeten vergoeden.
Privébedrijven doen dit nooit. Wij hebben een tweede leveringsadres, en dat wordt daar perfect afgeleverd.

roharro
Topic Starter

#11 , 17 jul 2010 12:06

wij hebben het zelfs al gehad dat we niet thuis zijn, de post zelf aftekend en het voor de deur zet.
Privébedrijven doen dit nooit. Wij hebben een tweede leveringsadres, en dat wordt daar perfect afgeleverd.
Ze hebben het voor de deur gezet, maar het is verdwenen. Bij afwezigheid moeten ze normaal gezien een bericht achterlaten, niet de goederen! Ook al voorgehad dat mijn pakket in het midden van de straat lag, weggewaaid door de wind.
Met privé-bedrijven heb ik nog nooit problemen gehad. Ze werken ernstiger.
Laatst gewijzigd door roharro op 17 jul 2010 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.

JPV

#12 , 17 jul 2010 12:12

Ze hebben het voor de deur gezet, maar het is verdwenen. Bij afwezigheid moeten ze normaal gezien een bericht achterlaten, niet de goederen!
niet noodzakelijk . Wij hebben hier al post gekregen waar expliciet op stond dat de postbode het mocht afleveren aan de voordeur. Ik vermoed dat dit NOG een specialer (goedkoper?) tarief is.

roharro
Topic Starter

#13 , 17 jul 2010 12:27

Het betreft een verzending via het pakjesbedrijf van de officiële post. Heb eens gegoogled met hun merknaam en blijkbaar regent het klachten omdat ze slordig werken (bijv. dozen met laptops en printers in de regen achterlaten in de voortuin en dergelijke).

Lex

#14 , 17 jul 2010 13:01

Ik plaatste een bestelling via internet. Het is een firma waar ik geregeld bestel en die 100 percent betrouwbaar is.
De laatste levering is echter verdwenen. Tijdens mijn afwezigheid werd het pakket -met een waarde van 200 EUR- door De Post zonder meer naast mijn brievenbus achtergelaten (buur heeft dat gezien). Bij thuiskomst was er echter geen spoor meer te bekennen van dat pakket. Vorige keer toen ik afwezig was hebben ze een briefje in de brievenbus achtergelaten met de boodschap dat ik de zending in een nabijgelegen postpunt kon afhalen. Dit keer dus niet.
Wat zijn mijn rechten? Ik heb de produkten wel al betaald bij bestelling.
Als het pak niet is aangekomen dan kan u vragen om het artikel opnieuw op te sturen!
T'is aan de verkoper om te bewijzen dat u de zending ontving...dat de post hier in de fout ging is dan een probleem tussen de post en de verkoper.

'Art. 83decies… § 4. De verzending van producten en van titels die diensten vertegenwoordigen, gebeurt steeds op eigen risico van de verkoper en, in geval van overeenkomsten op afstand met betrekking tot financiële diensten, op de aanbieder.' (Wet handelspraktijken).

FrankV

#15 , 17 jul 2010 13:12

Wat wil je? Slecht betaalde job. Om de haverklap een andere postbode.

Postogram waar ik verkeerdelijk een afleveringsdatum noteerde die samenviel
met een zondag, bereikte nooit de bestemmeling.

Anderzijds, geen enkel probleem met verzendingen via Taxipost Secur.

Boek besteld bij Bookpoint, via TNT post verzonden, pastte niet in brievenbus.
Gewoon naast de deur gezet.

Bestelling van een duur boek bij Amazon.com ging verloren.
Amazon.com stuurde wel meteen hetzelfde boek op, zonder bijkomende kosten.
Ik denk dat dit ook via TNT Post werd verzonden.

Bestellingen in USA via UPS geen enkel probleem. Correcte service.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Terug naar “Andere”