Hallo,
ik heb een vraag naar aanleding van recente problemen met mijn dashboard van renault Scenic. Die problemen zorgen ervoor dat de aanduidingen op het dashboard volledig wegvallen (kilimeteraanduiding, benzinepeil, temperatuur, waarschuwingslampjes...). Dit is blijkbaar een veel voorkomend probleem bij dit type van auto's en is ook roduit gevaarlijk (je moet maar schatten hoe snel je rijdt).
In Engeland heeft het programma Watchdog zich hierop gestort, en Renault is bereid gevonden om tussenbeide te komen in de aankoop van een nieuw dashboard (kostprijs nieuw: +- 800 euro).
Meer info op http://www.bbc.co.uk/blogs/watchdog/200 ... nic_r.html" onclick="window.open(this.href);return false; maar het meest relevante heb ik er al eventjes uitgelicht: 'Following last week's story on Watchdog, Renault has issued the following statement: "Renault aims to provide the best possible service to its customers and is concerned that some owners have experienced problems with the Scenic II instrument panel losing its display. "If a Scenic II owner has had their vehicle's instrument panel repaired or replaced outside of the Renault UK Dealer network before 1 November this year and has paid more than £100, we invite them to contact our Customer Services department, with both proof of ownership and suitable proof of the repair or replacement, and we will arrange a refund of the difference. "Our recommendation is that, in the event of an instrument panel losing its display, owners of a Scenic II should take their car to a Renault UK Dealer where the panel will be replaced. This will either be free of charge, if the vehicle is under three years old and has a mileage lower than 60,000 miles, or for £100, if it falls outside either of these criteria."
Ik heb reeds contact opgenomen met renault klantenservice maar die zeiden dat er in Belgie niet wordt tussengekomen. Nu vroeg ik mij af, kan dit zo maar? Beslissen dat er in het ene land een tegemoetkoming is, en in het andere land niet. Moeten de klanten niet binnen Europa op zijn minst dezelfde behandeling krijgen? Is er daar iets van wettelijke basis voor want ergens erkent Renault toch dat er een fout is gemaakt bij de constructie van die dashboards want anders zouden ze ze toch niet kosteloos/in ruil voor een kleine bijdrage vervangen?