verkoopsovereenkomst tussen particulieren

azerty01
Topic Starter

verkoopsovereenkomst tussen particulieren

#1 , 24 jun 2010 10:45

Zeer recent zagen wij een verkoopszoekertje via internet van een tweedehands dampkap en externe motor. Wij gingen terplaatse kijken (dampkap was nog geinstaleerd) en kwamen overeen dat we iets zouden laten weten. Eens thuis contacteerden we de verkoper en kwamen overeen de dampkap te kopen voor 400 euro. We kwamen ook overeen de dampkap samen te demonteren en op te halen op een bepaalde datum zodat de verkoper in wachttijd op zijn nieuwe dampkap er nog gebruik van kon maken. Een voorschot zou gestort worden van 100 euro.
Zo gezegd, zo gedaan. Voorschot van 100 euro stortten wij op de bankrekening van de verkoper met als mededeling: voorschot dampkap (type) 100 euro, nog te voldoen 300 euro en afhaling: (datum). Ik heb ook sms-berichten van de verkoper waaruit duidelijk kan gemaakt worden dat we een overeenkomst hadden wat betreft de koop van de dampkap.
Een paar dagen voor afgesproken dag van demontage en ophaling belt de verkoper ons met de uitleg dat hij de dampkap al wilde demonteren (we zouden ze uberhaupt samen demonteren) en hij ermee is gestruikeld. Dat er een duik was in de dampkap en dat hij ze dan maar naar het containerpark had gebracht. Hij zei dat hij wel bereid is om ons voorschot terug te storten. :shock:
Ik geloofde niets van zijn verhaal en wilde graag de dampkap. Ook om zijn verhaal nog te checkken vroeg of ik of ik dan achter de aparte externe motor kon komen (is nieuw ook apart te koop). Hij aarzelde en stotterde en geraakte niet uit zijn woorden en zei dan uiteindelijk dat hij die ook dan maar naar het containerpark had bracht. Zijn verhaal is te gek voor woorden. Die man liegt dat hij zwart ziet. Ik heb een sterk vermoeden dat de man in tussentijd iemand tegen kwam die misschien meer wilde bieden voor de dampkap. Daarom maakte hij misbruik van het feit dat de dampkap nog in zijn bezit was en scheepte ons af met een smoes.
Wat is de waarde nog van een voorschot en overeenkomst? wat kan ik doen? Ik wens zeeeer graag de dampkap te kopen zoals overeen gekomen. Hopelijk weet iemand raad aub?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2010 18:11

Buiten het voorschot kan je ook een schadevergeoding krijgen van ik dacht dezelfde grote - ben artikel BW eventjes kwijt

Ik denk als tegenpartij de 100€ terugstort dat je blij mag zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”