Dringend - gebrekkige werkzaamheden - aannemer failliet

heleen
Topic Starter
Berichten: 38

Dringend - gebrekkige werkzaamheden - aannemer failliet

#1 , 04 sep 2006 11:59

Wij hebben een gepolierde vloer laten leggen in magazijn (priv?)
De vloer was absoluut niet gepolierd zoals zou moeten dus eerst enkele malen gebeld met aannemer met de vraag om dit te herstellen, daarna schriftelijke ingebrekestelling.
Niets meer gehoord van aannemer.
Factuur was opgesplitst in deel voor onze buurman en deel voor ons, buurman heeft betaald, wij niet.
Nu kregen wij een brief van een curator met de melding dat aannemer failliet is en dat er een factuur zou kunnen openstaan met de vraag om die binnen de 14 dagen te betalen.

Wat doen we hiermee?
We hebben al met die man gebeld en gezegd dat aannemer in gebreke was gesteld, maar die curator werd kwaad en zei ons dat de boekhouding heel gebrekkig was en dat ze daar niets van teruggevonden hadden.
Wij moesten zelf maar een dossier opstellen en dat zo snel mogelijk aan hem bezorgen.

Wat doe ik hiermee?
De vloer zal duidelijk nooit meer gerepareerd worden en trekt echt op niets.
Moeten wij alsnog betalen voor iets dat niet voldoet???

Alle raad is dringend welkom!!! :!:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 sep 2006 08:54

Beste,

Ik weet niet over welk bedrag de factuur gaat, maar mocht dit "aanzienlijk" zijn, dan zou ik u aanraden zo snel mogelijk een advocaat te contacteren.

Heeft u bewijs dat u voordat u gecontacteerd werd door de curator de aannemer (eventueel aangetekend) had gecontacteerd om het gebrek te melden ?

heleen
Topic Starter
Berichten: 38

#3 , 05 sep 2006 08:57

het gaat toch over ?2200,-
Ik heb een aangetekende ingebrekestelling verzonden september vorig jaar.
De aannemer zou failliet zijn van maart dit jaar...

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 sep 2006 12:17

Stuur kopie van de ingebrekestelling naar de curator.

Vraag hem ter plaatse te komen of een expert te sturen om de slechte uitvoering vast te stellen en de herstelkosten te ramen.

scorpioen

Terug naar “Andere”