bewarend beslag

Anne
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: maasmechelen

bewarend beslag

#1 , 02 sep 2006 14:35

Hallo geacht forum,

Als er op roerende goederen bewarend beslag is gelegd ( na een vonnis en in afwachting van het hogere beroep), mogen deze roerende goederen dan met een verhuizing probleemloos meegenomen worden?

Vr.groet,
Anne

Geachte Sperwer en Lex.

Heel hartelijk dank voor jullie hulp en antwoorden.
Mag ik nog een aanvullende vraag stellen?
Geldt dat ook voor een verhuizing van Belgie naar Nederland? Ik moet namelijk voor mijn werk naar Nederland verhuizen.
Laatst gewijzigd door Anne op 02 sep 2006 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 02 sep 2006 16:42

Probleemloos niet nee.

Je mag idd niet zomaar alles verhuizen.

Je moet de deurwaarder op de hoogte houden waar alles heen gaat en wat hij waar kan terugvinden.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 02 sep 2006 21:35

INDIEN het de verandering van uw woonplaats betreft, dan kan u probleemloos de goederen mee nemen. INDIEN U de goederen onderbrengt bij vrienden,familie of ergens in een opslagplaats, dan is dit 'vervreemding' en pleegt U een strafbaar feit.

Stuur een adresverandering naar de gerechtsdeurwaarder en vermeld in uw (aangetekende) brief dat de goederen zich op het nieuwe adres bevinden.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 03 sep 2006 18:09

Uw verhuis naar Nederland veranderd nix aan de zaak.

Anne
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: maasmechelen

#5 , 22 sep 2006 13:40

Wij zijn recent verhuisd naar Nederland.
Ik heb de deurwaarder daags daarvoor een aangetekende brief gestuurd en gemeld dat de goederen (waar bewarend beslag op ligt in afwachting van de hoger beroepprocedure), zich op het nieuwe adres bevinden (in Nederland).
Maar de tegenpartij heeft direct uitvoerend beslag laten leggen. De roerende goederen bevonden zich toen al in Nederland.
Kan de Belgische deurwaarder daar verder iets aan doen?

Met vr. groet

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 22 sep 2006 14:08

Een gerechtsdeurwaarder heeft GEEN bevoegdheden BUITEN zijn arrondissement..laat staan in het buitenland.

Verder verwijs ik naar mijn antwoord van 3 sept., 18,09 uur!

Terug naar “Andere”