Verkoop auto partikulier

BVW
Topic Starter

Verkoop auto partikulier

#1 , 26 jan 2010 20:15

Mijn wagen stond te koop en er kwam een geinteresseerde.
Er werd een som afgesproken en een schriftelijke overeenkomst ondertekend. Een voorschot werd niet gevraagd.

Nu laat die persoon mij enkele dagen later weten dat hij de auto toch niet wenst te kopen wegens onverwachte bedrijfswagen.

Nu is mijn vraag of ik recht heb op enige compensatie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 28 jan 2010 11:11

“Art.1652.De koper is verplicht interest van de koopprijs te betalen tot aan de voldoening van het kapitaal, in de drie volgende gevallen :...Indien de koper is aangemaand om te betalen. In dit laatste geval loopt de interest eerst te rekenen van de aanmaning.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Maan uw koper aangetekend aan u de koopprijs te betalen vóór een door u daarin te bepalen redelijke termijn.

“Art.1654.Indien de koper de prijs niet betaalt, kan de verkoper de ontbinding van de koop vorderen.”(B.W.).

‘De andere partij heeft de keuze tussen gedwongen uitvoering -wanneer die nog mogelijk is - en de ontbinding van de overeenkomst met schadevergoeding’(Cass. 13 december 1985,Arr.Cass. 1985-86,561).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”