Vergoeding bij contractbreuk

DonkereLeffe
Topic Starter

Vergoeding bij contractbreuk

#1 , 30 nov 2009 20:12

Hoi

Ik ben zelfstandige en ik werk reeds 2 jaar bij een klant, echter tussen mij en de klant zitten twee bedrijven tussen. Het ene bedrijf verhuurt mij verder aan het andere bedrijf en die verhuurt mij door met de klant.

Na 2 jaar ben ik het beu dat die tussenbedrijven geld aan mij verdienen zonder dat ze hier iets voor moeten doen. Dus ik zou graag rechtstreeks bij die klant gaan werken, echter in mijn overeenkomst staat dat ik gedurende 1 jaar niet rechtstreeks bij de klant of via andere bedrijven bij die klant mag gaan werken. Nu was ik daar in de week bij die klant over bezig en iemand vertelde mij dat hij dat ook eens gehoord had, maar dat dit soort van dingen in een contract niet rechtsgeldig zijn.

Ik ben echter een leek op het gebied van recht. Zou dit waar kunnen zijn en is het de moeite om een advocaat te raadplegen of is dit wel rechtsgeldig?

Alvast bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding