Toelating op openbare weg

Geert45
Topic Starter

Toelating op openbare weg

#1 , 23 nov 2009 16:01

ik heb een auto aangekocht die gekeurd is tot 10 september 2010.
Ik moet nu zelf nog naar de keuring gaan om een keuring voor het roze formulier.
Daar die auto gekeurd is tot september 2010 mag ik mijn platen gebruiken van mijn andere auto en een dagverzekering aanvragen om naar de keuring te gaan?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 23 nov 2009 18:27

ik heb een auto aangekocht die gekeurd is tot 10 september 2010.
Ik moet nu zelf nog naar de keuring gaan om een keuring voor het roze formulier.
Daar die auto gekeurd is tot september 2010 mag ik mijn platen gebruiken van mijn andere auto en een dagverzekering aanvragen om naar de keuring te gaan?

Mvg
Een voertuig dat tweedehands verkocht wordt/werd moet gekeurd worden met de nummerplaat waarmee het ingeschreven is of met een handelaarsnummerplaat.
Daarmee kan men een roze formulier krijgen waarmee het voertuig opnieuw kan ingeschreven worden in de DIV.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2009 19:31

als u de koper bent - klopt er al iets niet - bij particulieren MOET de verkoper naar de keuring - daar melden dat het voor verkoop is - inschrijvingsboekje wordt dan geperforeerd afgeleverd en een carpass gevraagd.
Als koper gaat u problemen hebben en kan u met de nplt van uw eigen auto NIET naar de keuring. Trouwens in principe bent u niet verzekerd en begaat u een inbreuk op de verkeerswetgeving art ? - voertuig in verkeer dat niet is ingeschreven. Nplt misbruikt - wat onmiddellijke afname van nplt kan betekenen.

Reclame

Terug naar “Andere”