We zitten met praktische lastige situatie.
Ik heb een zelfstandige elektricien de opdracht gegeven om onze elektrische installatie te komen controleren,
met het oog op een technische controle.
Ik heb al 2x een afspraak met deze heer gemaakt,
de eerste maal ging hij om 9u komen,
ik neem hiervoor speciaal een dag verlof,
tegen 10u begin ik wat ongerust te worden en bel ik hem...
of probeer ik toch, voicemail...
bericht ingesproken etc...
om 12u belt hij me, dat hij de afspraak vergeten is, en dat hij binnen een uur langskomt, dat hij nu nog elders zit.
13u, niemand aan de deur,
14u, nog steeds niemand.
probeer terug te bellen, direct voicemail...
uiteindelijk rond 15u krijg ik telefoon dat het terug uitgelopen is,
dat hij zo vlug mogelijk gaat proberen te komen....
om 17u nog steeds niets,
en hoor ik hem niet meer...
via mail krijg ik een dag of 4 later een bericht terug
dat hij ziek was geweest en vandaar niet aanwezig kon zijn etc,
en vroeg wanneer hij nu kon komen.
hij ging vandaag dus terug komen, rond 16u.
ik neem 1/4 verlof om tijdig thuis te zijn,
maar u hoort het al aankomen, geen elektricien te zien...
ik probeer te bellen, niemand neemt op, direct voicemail...
Nu mijn vraag...
kan ik hier niets tegen doen?
ik ben dus 1,25 dag gewoon kwijt,
mijn dagen kosten ook geld... net zozeer als zijn dagen geld kosten.
op zijn minst een telefoontje dat er iets tussengekomen is zou m'n kunnen aprecieren...
maar helemaal niets, en dan ook niet bereikbaar te zijn...
kan hij nog eisen dat de afspraak doorgaat,
en bij eventueel zelf niet thuis zijn (stel dat hij nog zou doorkomen, maar telaat, en ik ben niet meer thuis)
kan hij dan een factuur sturen? gezien de overeenkomst wel te bewijzen valt dat hij moest komen,
(berichten ingesproken op zijn voicemail, mails ,...)
collega's zeggen me dat het schering en inslag is bij sommige zelfstandige,
en dat er niets anders opzit dan een andere te zoeken en te contacteren...
zijn hier geen precedenten in het verleden om jezelf in te dekken?
alvast bedankt.