Betwisting levering / wat met de factuur?

cindyvandevelde
Topic Starter
Berichten: 9

Betwisting levering / wat met de factuur?

#1 , 07 aug 2006 11:53

Na de zelfdoding van mijn vader hebben we een speciale reinigingsfirma gecontacteerd om zijn huis te ontdoen van de sporen ivm zijn zelfdoding.

Lang verhaal kort gemaakt: ondanks de vermelding op de offerte dat alle "aangetast" materiaal verwijderd zou worden, is dit niet gebeurd.

Ik heb reeds een aangetekend schrijven gestuurd naar de firma hieromtrent en zij beweerden telefonisch dat het verwijderen wat nog rest, niet gebruikelijk is. Verder stuurde men een aanmaning omtrent het betalen van de factuur (werken gebeurden op 7 juli 2006).

Bestaat er een wet die stelt dat je een bepaald percentage van de factuur open mag laten staan zolang de betwisting bestaat?
Zo ja, welk bedrag?

Ik zou graag dat deel van de factuur betalen dat wettelijk vereist is.

Met dank,

Cindy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2006 14:27

Er bestaat geen wet die een bepaald percentage vaststelt.

Je doet er best aan te betalen dat waarvan je denkt dat tegenpartij er recht op heeft. Alles hangt dan af van in welke mate de offerte werd uitgevoerd.


scorpioen

bart de groot

#3 , 10 aug 2006 23:30

Er bestaat geen wet die een bepaald percentage vaststelt.

Je doet er best aan te betalen dat waarvan je denkt dat tegenpartij er recht op heeft. Alles hangt dan af van in welke mate de offerte werd uitgevoerd.


scorpioen

Zelf denk ik dat het voorstel van scorpioen niet de beste oplossing is. Ik denk dat het beter is om de firma per aangetekende brief formeel ingebreke te stellen en hen verzoeken om de werken binnen bijv. 10 dagen af te ronden, zoniet het factuur bedrag zal ingehouden worden ter dekking van de geleden schade (opnieuw een firma aanspreken, vertraging in huurinkomsten, ...).

Reclame

Terug naar “Andere”