In juni heb ik een nieuwe auto gekocht en mijn oude ingelevert. Deze auto was jaren eerder uit Nl geïmporteert en niet meer gekeurd sinds een maandje omdat ik hem weg wilde doen. De garage wist dit maar dit was voor hen geen probleem.
Een tweetal weken kon ik mijn auto halen en samen met mijn broer ben ik erheen gegaan.
De verkoper heeft alle papieren in orde gebracht en zelf de papieren die hij nodig had van de oude auto uit mijn mapje genomen. Mijn broer vroeg hem nog een keer of hij nu alles had wat hij nodig had en hij zei dat hij alle papieren had en dat alles in orde was.
Een maand geleden kreeg ik een factuur van de garage waarin ze mij € 40,00 aanrekenen voor de papieren van de schouwing die ze van mijn oude auto hebben moeten aanvragen.
Ik vraag me af of ik deze kosten moet betalen? Toen we mijn auto gingen brengen heeft de verkoper zelf alle papieren genomen en aangegeven alles te hebben. En dan komen ze ruim een drie maanden later aanzetten dat ze toch niet alle papieren hebben? Ik heb zoiets van "jullie raken papieren kwijt en ik mag ervoor opdraaien?
Wat kan ik hiermee?