toegang in appartement tot mede-eigendom (zwembad)

FRAMBOSEKE
Topic Starter

toegang in appartement tot mede-eigendom (zwembad)

#1 , 24 okt 2009 17:42

ben in bezit van appartement met gemeenschappelijk zwembad.
Omdat niet eigenaars komen zwemmen, en dit niet kan zal slot veranderd worden.
Daarom zal nu nieuwe sleutel worden gestoken. Dit is goed, maar er is beslist dat er maar 1 sleutel per appartement al worden overhandigd, ongeacht of dit studio, 1slp -2 of 3slk betreft . Niemand zal zelf sleutel kunnen bijmaken, (beveiligde en dit kan enkel dr syndicus of bestuur)

Kan dit ? , en kunnen ze eventueel de basisakte hiervoor wijzigen of reglement voor opmaken ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 okt 2009 18:34

Worden onder niet eigenaars enkel niet bewoners of ook huurders verstaan?

Syndicus kan op vraag van de vme effectief de sloten laten veranderen. Indien er een veiligheidscilinder wordt geplaatst lijkt het me logisch dat hij de kaart bewaart om bijkomende kopieën te kunnen laten maken, dat is immers zijn taak, het beheren van de goederen van de mede-eigendom.
Het aantal sleutels beperken tot 1 per flat is een ander verhaal.

Het lijkt me niet nodig dat een dergelijke maatregel wordt opgenomen in de basisakte. Het reglement van inwendige orde kan de toegang tot het zwembad effectief verbieden voor niet bewoners/eigenaars doch het aantal sleutel tot & per wooneenheid beperken lijkt me niet houdbaar mocht er eigenaar stappen ondernemen.

Wat de syndicus eventueel wel kan doen is de sleutels laten nummeren en in het reglement een sanctie (boete) opnemen voor diegene die de zijn sleutel uitleent aan derden.

Tot slot dient zich hier ook de vraag aan of het verbod zich kan uitstrekken tot gasten van de eigenaars/bewoners of niet...

FRAMBOSEKE
Topic Starter

#3 , 24 okt 2009 19:16

Met niet eigenaars, bedoel ik inderdaad mensen die totaal vreemd zijn met de appartementen. Dus geen eigen huurders.

Er mogen zeker geen vreemden (niet eigenaars of eigen huurders), komen zwemmen anders voldoen we niet meer aan de vlaremII wetgeving en dienen we redder in te schakelen. Daartoe heb ik alle begrip.

Alleen vind ik, dat het niet kan dat een 2slk of 3slk appartement maar 1 sleutel zou krijgen, en ze bij problemen ieromtrent zullen laten stemmen om de akte aan te passen, of dit op te nemen als clausule in vergadering zodat dit rechtsgeldig is. Aangezien er niet veel zwemmers zijn, hebben die meestal de meerderheid bij stemming. Zo ook vandaag voor de stemming over hoeveel sleutels worden gegeven.

Reclame

Terug naar “Andere”