Motor verkopen, met geschrapte nummerplaat

Fluppe zuutes
Topic Starter
Berichten: 126

Motor verkopen, met geschrapte nummerplaat

#1 , 28 feb 2024 23:22

Beste iedereen,

een vraag die me werd gesteld is aangaande een motor (oude Honda 125cc vermoed ik, en is een 4cyl).
Nu hij is ooit ingeschreven in BE en heeft nog steeds die nummerplaat van BE.
Echter er zijn geen documenten van terug te vinden, de echtgenoot is overleden, maar zal die vermoedelijk ook niet meer of nooit gehad hebben.

Het was zijn motorfiets, door omstandigheden, hij heeft het me verteld, is de nummerplaat ooit geschrapt geweest door de politie, toen vele jaren geleden.
Dat was omdat hij niet bij de motor kon, en dus de plaat niet kon insturen (prob familie ...)
Door navraag toen bij de politie is dat dus opgelost geweest zodat hij daar geen wegenbelasting meer diende te betalen.

Nu als de echtgenote die motorfiets verkoopt kan die dan ooit terug ingeschreven worden?
Aan de hand van de oude nummerplaat is wel duidelijk dat hij ooit ingeschreven was, daar kan men niet naast kijken.
Maar of dat wel mogelijk is dat is nu de vraag, en zo ja hoe dan wel ?
Of kan het helemaal nooit meer ?

Bedankt voor uw reacties ik geef uw raadgevingen door aan de echtgenote zodat ze weet wat en hoe.
Fluppe

Issued
Berichten: 1233

#2 , 29 feb 2024 06:05

Verkopen kan echter wel wat administratieve rompslomp in orde te brengen.
Aangifte verlies gelijkvormigheidsattest om een nieuw aan te vragen.
Aangifte verlies inschrijvingsbewijs. En dan duplicaat inschrijvingsbewijs aanvragen bij div.
Als dat in orde is moet je de motorfiets laten keuren voor verkoop.
Als je de motorfiets verkoopt aan een garagist heb je geen keuring voor verkoop nodig.

Fluppe zuutes
Topic Starter
Berichten: 126

#3 , 03 mar 2024 14:11

Sorry voor mijn laat reageren, ik kon niet inloggen (mijn fout hoor).

Prima, dan kan ik aan haar meegeven wat en hoe ze kan handelen bij een eventuele verkoop.
Of er in die tijd een gelijkvormigheidsattest was ???

In ieder geval kan hij daaraan niet meer voldoen, is indertijd helemaal omgebouwd,
Is van een rechtop zittend model helemaal omgebouwd tot race motor.
125cc zal fout zijn is een 250 denk ik, nu het was een 2 zitter en door de ombouw zijn de remmen,
versnellingpedaal en de voetsteunen helemaal naar achter geplaatst, werd zo een "liggend model" voor 1 persoon, en heeft een racekuip, zoals indertijd.
Dus als er ooit toen een GV was voldoet hij helemaal niet meer, is wel een rariteit voor een verzamelaar denk ik.
Hartelijk bedankt voor de reactie.

Reclame

Terug naar “Andere”