Installateur dient keuring niet in

Fez
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Installateur dient keuring niet in

#1 , 12 dec 2023 17:11

2 jaar geleden heb ik zonnepanelen laten plaatsen. De installateur zou de keuring en de registratie van de zonnepanelen regelen na installatie.

Een goeie 2 maand na de keuring had ik nog steeds geen sein gekregen van zowel de installateur als van fluvius dat de registratie in orde was. Ik wist dat het erg druk was bij zowel de installateur als bij fluvius, dus het leek me niet abnormaal. Maar toen ik hiernaar informeerde bleek dat de installateur de keuring nog niet ingediend had, maar dat hij met verlof was nu. Hij verzekerde me dat hij na zijn verlof dit onmiddellijk in orde zou brengen.

3 weken later kreeg ik van Fluvius de boodschap dat de installatie nog niet geregistreerd was, een bericht dat ik onmiddellijk naar de installateur doorgestuurd heb. Deze heeft uiteindelijk nog een week later me het keuringsverslag doorgestuurd zodat ik het zelf kon indienen, wat ik onmiddellijk gedaan heb.

We zijn nu anderhalf jaar later en recentelijk is Fluvius hier een digitale meter komen plaatsen. Die digitale meter is een vereiste om uiteindelijk de aanvraag rond de subsidie van zonnepanelen in te dienen, wat ik uiteraard deed. Deze subsidie is nu afgeketst omdat de aanvraag te laat ingediend was. Fluvius geeft aan dat dit bij de installateur ligt en ik hem dan maar in gebreke moet stellen. Zelf weet ik niet goed hoe en of ik dit moet doen, en wat de slaagkans is van zo'n proces.

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2024 15:08

wat was er dan precies te laat? waren te facturen te oud? of wat is het probleem?

Reclame

Terug naar “Andere”