Verbrekingsvergoeding Nuon

kabat
Topic Starter
Berichten: 1

Verbrekingsvergoeding Nuon

#1 , 25 jun 2009 20:08

Geachte,

Nuon informeert mij dat zij mijn aangetekende schrijven hebben ontvangen waarmee ik tijdig een einde maak aan mijn overeenkomst m.b.t. gaslevering. Sinds 03/06/2009 levert Lampiris mijn gas. Op de laatste voorschotfactuur van Nuon die ik in mijn bezit heb, vermeldt die dat mijn contract eindigt op 03/06/09. Nuon beweert nu dat mijn contract eindigt op 01/04/2010 en bijgevolg rekent zij mij een verbrekingsvergoeding ten belope van 75,00 euro aan.
Ik had een email gestuurd naar de klantendienst om hen te vragen wat de einddatum was van mijn contract en toen antwoordde Nuon effectief 01/04. Echter, wanneer ik nadien telefonisch contact opnam en zei dat er een andere datum op mijn voorschotfactuur stond, beweerde de medewerker van de facuratiedienst dat de datum op de factuur de rechtsgeldige datum is.
Ik heb geen voorschotfacturen vóór februari 2009 omdat ik, op vraag van Nuon, akkoord ben gegaan om niet langer iedere maand een voorschotfactuur te ontvangen.


Graag had ik antwoord op volgende vragen:
1) Kan Nuon mij deze vergoeding aanrekenen?
2) Welke stappen onderneem ik om deze vergoeding aan te vechten? Kan ik mijn eindafrekening betalen minus de verbrekingsvergoeding?

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding