Gaslek ontstaan bij plaatsen nieuwe meter

MSA
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Re: Gaslek ontstaan bij plaatsen nieuwe meter

#16 , 20 apr 2023 13:09

Ik verwacht geen onrealistische schadevergoeding. Ik vroeg mij alleen af of je inderdaad recht zou hebben op een schadevergoeding. Of dat kan en hoe hoog de vergoeding zou zijn, ik heb geen idee. Daarom plaats ik ook dit bericht.

MSA
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 apr 2023 15:15

Ik verwacht geen Amerikaanse toestanden wat betreft een schadevergoeding. Vind het eerlijk gezegd ook een beetje neerbuigend om zo te redeneren als u mij niet kent. Mijn enige vraag is of er een morele schadevergoeding gevraagd kan worden in dit geval. Ik denk niet dat ik daar rijk van ga worden. Ik vind wel dat Fluvius daar wel iets tegenover mag stellen ter compensatie. Maar is dat wel zo en wat is dan mogelijk, dat is de vraag.

LeenW
Berichten: 12839

#18 , 20 apr 2023 15:46

Was niet specifiek op u bedoeld, maar er zijn hier al wat topics gepasseerd. Op meer dan de symbolische euro zou ik persoonlijk niet rekenen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38600

#19 , 20 apr 2023 18:40

Idd, dat kan en mag u vragen is een van de vormen van schadevergoeding die u kan vragen.
In een zaak die ik goed ken is een krantengroep veroordeeld tot ongeveer 5 fr per publicatie van de foto van een van mijn medewerkers bij een artikel dat helemaal niets te maken had met mijn medewerker.
In eerste aanleg is krantengroep veroordeeld tot een bedrag van 6 cijfers. Zijn in beroep gegaan en vonnis is nog een beetje verzwaard.
Enkele weken later hebben ze de foto die bij vonnis moest vernietigd worden met het negatief terug gebruikt.
Advocaat van medewerker heeft niet veel moeten doen.. krantengroep heeft bedrag zelf substantieel verhoogt en nog een (kleiner) bedrag van 6 cijfers bijbetaald.

Maar in de reguliere zaken waarvan ik weet heb was het steeds de standaard morele 1€. De andere schadevergoedingen werden wel uitbetaald - weddeverlies - dokter psycholoog kinesist en andere kosten (o.a. verplaatsingskosten) enz - zondag en weekendvergoedingen enz enz dienden allen betaald te worden.

Terug naar “Andere”