Schadevergoeding architect

RiModRe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schadevergoeding architect

#1 , 17 apr 2023 12:17

Dag allemaal,

Wij werken al bijna twee jaar samen met een architect die voor ons een ontwerp van een woning moet maken, alsook de nodige documentatie voor de bouwaanvraag van de vergunning. De architect werkt tergend traag, is heel slordig in zijn plannen waardoor alles maar blijft aanslepen. Dit is al verschillende keren kenbaar gemaakt, maar toch blijft dit zo verder duren.

Wij hebben de architect hier al meerdere keren formeel via e-mail op aangesproken en aangegeven dat er vorderingen gemaakt moeten worden aangezien me de huidige inflatie en stijgende kostprijs van bouwmaterialen elke maand vertraging ons enkele duizenden euro's kost. Wij hebben hierbij geprobeerd om harde deadlines te stellen en telkens op voorhand te vragen of het behalen van deze deadline voor hem OK was. Helaas ook dan geen verandering en steeds te laat of onafgewerkte zaken op het moment van de "deadline". Voor de duidelijkheid heb ik het hier niet over kleine vertragingen, maar echt wel maanden uitstel en slordigheid.

Hierdoor hebben wij al 10 maanden vertraging opgelopen. Aangezien de architect onze vraag steeds naast zich neerlegt, vraag ik mij af of een schade vergoeding op te eisen is voor de vertraging.

Mvg,
Jos

Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 17 apr 2023 15:31

Hebt u na grondig lezen van jullie contract architect een Aangetekend Schrijven gestuurd met uw concrete relaas en vragen en een duidelijke einddatum.
Ook met uw argumenten
wat was de eerste einddatum?
wanneer zijn alle telefoontjes gepleegd en wat waren de gebreken.
Best alles ineens in een brief zetten dan hebt u een 'wettig' bewijs.
AS met antwoordkaart in tweevoud.
Met vermelding dat er ook een gewone brief onderweg is.
In de gewone brief vermelding dat er een AS is.

Eventueel dat architect ook kan opdraaien voor de extra kosten...

Reclame

Terug naar “Andere”