Waanzinnig faktuur gas + electr.

Anne64
Topic Starter
Berichten: 12

Waanzinnig faktuur gas + electr.

#1 , 20 mei 2009 22:00

Vriendin verhuist 2 jaar geleden naar andere huurwoning. Krijgt nu een afrekening voor gas en electr. en mag zo maar eventjes 5.500 euro bijbetalen (!) Ze hebben al aangetekend schrijven verstuurd (met vraag controle gasleiding omdat er toen aan gewerkt was etc.) maar tot nog toe weinig resultaat behalve voorstel tot afbetaling van 500 euro per maand - wat niet haalbaar is gezien huishuur en andere kosten.

De vorige afrekening was gebaseerd op een schatting van de vorige huurder (die enorm sober leefde, geen badkamer etc.).

Ter info: ze hebben wel te weinig betaald, vooral voor gas, als ik naar m'n eigen kosten kijk, maar de 5.500 euro lijkt me toch teveel. Kan hier op een of andere manier iets aan gedaan worden? Mag dit zomaar?

Hartelijk dank!
Anne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 22 mei 2009 15:49

Bellen naar Electrabel en naar de distributienetbeheerder! Niet zomaar toegeven als ze u wil afwimpelen of op uw kosten techniekers sturen. Eisen dat een klachtendossier geopend wordt en dat u uitstel van betaling krijgt. Vragen om dit schriftelijk te bevestigen.

Wij hebben vorige week bij Electrabel en EANDIS een klacht geopend omdat onze afrekeningsfactuur ook onmogelijk hoog was. We hebben gebeld en dan ook aangetekend geschreven. Ik heb wat moeten aandringen, maar kreeg alvast uitstel van betaling tot halfweg juni en de belofte van EANDIS dat ze de zaak gaan onderzoeken.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Vaoke
Berichten: 400

#3 , 22 mei 2009 22:53

De vooralsnog ontbeantwoorde vragen:
- werden bij de ingebruikname van het huurpand (in overleg met de 3 betrokken partijen.. vorige huurder.. nieuwe huurder en Electrabel) de meterstanden genoteerd?
- wie heeft voor de referteperiode de meterstanden genoteerd en doorgezonden.. stemmen die in voorkomend geval overeen met de factuur van de referteperiode?
- test uw meters.. na voorafgaandelijke uitschakeling van alle lichtpunten e.a. toestellen.. inclusief de verwarming; wat geeft dat als resultaat?!

Reclame

Terug naar “Andere”