Mijn oude huisgenoot heeft een belangrijke brief van mij verborgen en ik kan hem niet contacteren

Adriana A
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mijn oude huisgenoot heeft een belangrijke brief van mij verborgen en ik kan hem niet contacteren

#1 , 23 jan 2023 17:36

Beste

Ik heb niet lang geleden geprobeerd om de eerste stappen te nemen om alleen te gaan wonen.
Ik wou me graag concentreren op mijn studies maar ik heb een moeilijke thuissituatie waardoor ik voor ondersteuning heb gevraagd bij het OCMW.

In het midden van vorig jaar 2022 in mei heb ik een huisje gevonden waar ik een kamer mocht huren met een paar andere studenten.
Ik heb een contract ondertekend voor het huren van een kamer.
Alle contracten werden apart voor elke huurder gemaakt en mijn contract stond enkel op mijn naam.
Om zeker te zijn of alles in orde was heb ik het contract ook door mijn sociale medewerker en mijn begeleider van Link-T ARKTOS laten nakijken, ze hebben gezegd dat het contract betrouwbaar was en dat ik het mocht tekenen.

Ik had er niet verwacht dat er iets mis zal lopen, omdat mijn huisbaas ook een prof. was op het UGent en in het contract had ze ook vermeld dat ze zelf het contract zal laten registreren, dus was ze betrouwbaar in mijn ogen.
Wat ver was van de werkelijkheid.

Nu ben ik weg van daar omwille van alle problemen die erger aan het worden waren en ik woon sinds oktober terug bij mijn ouders.

Ik dacht dat alles in orde was nadat ik weg van daar was maar blijkbaar is dat niet het geval.

Ik heb namelijk problemen met het krijgen van mijn groeipacket van Parentia.
Omdat het contract niet individueel geregistreerd was ging Parentia er vanuit dat mijn oudere ex-huisgenoot in staat was voor mijn opvoeding.

Ze hebben hem een brief in augustus gestuurd om te controleren of dat echt het geval is en als ik in staat was voor mijn eigen opvoeding moest hij de ingevulde brief naar Parentia terug sturen.

Dat heeft hij blijkbaar niet gedaan en ik wist hier ook niets van.


Ik heb al een jaar lang geprobeerd om Parentia zelf te contacteren om te horen wat het probleem zou kunnen zijn en waarom ik en mijn ouders nog steeds niet het uitbetaalde bedrag niet gekregen heb.

Ze hebben me niets laten weten, ik ben zelf naar het kantoor geweest in augustus, oktober, december en ze hebben me pas in januari 2023 iets laten weten. Ze zeiden dat er altijd "een foutje was gebeurt" en dat "alles zal in orde komen" zonder iets over deze probleem te laten weten.

Nadat de medewerker eindelijk wist wat het probleem was heeft ze mij de brief die ze oorspronkelijk naar mijn huisgenoot hebben gestuurd geprint en vermeld dat ik en mijn oude huisgenoot de brief moeten onderteken om te bevestigen dat hij niet in staat was voor mijn opvoeding, dan pas zal ik mijn centjes kunnen krijgen.

Het probleem is nu wel dat ik mijn oude huisgenoot niet kan contacteren, ik heb hem een mail en een bericht gestuurd die hij wel gelezen heeft maar er niet op reageert. Ik weet niet waar hij woont en ik vermoed ook dat hij naar het buitenland is verhuisd.

Ik vraag me af wat ik in deze situatie moet doen en waar ik terecht kan gaan, ik heb wel bewijzen en getuigen dat ik zelf in staat stond voor mijn opvoeding maar ik weet echter niet waar ik terecht zou kunnen gaan om dit in orde te brengen.

Alvast bedankt voor jullie tijd om deze bericht te lezen en mij te helpen.
Ik wens jullie een fijne dag toe!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2023 19:48

Waar studeerde die huisgenoot.
De organisatie die u opvolgt Link-T ARKTOS ...kunnen die eens navraag doen bij de onderwijsinstelling en daarna via de geijkte kanalen bij de gemeente.
Die zullen wel hun contacten hebben.
JurecaBE moderator

Reclame

Terug naar “Andere”