Digitaal contract rechtsgeldigheid

An Kauwenberghs
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Digitaal contract rechtsgeldigheid

#1 , 07 dec 2022 09:23

Wanneer ik op een one page website van mezelf, een document (overeenkomst/contract) plaats, wat de ingelogde persoon gaat lezen en goedkeuren via het aanvinken van een vinkbox, met als bedoeling een overeenkomst tussen hun en mij te bekomen. Is dit dan rechtsgeldig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 07 dec 2022 11:38

En wie controleert of het boxje wel is aangevinkt door betrokkene.
Digitaal ondertekenen is 'iets' beter.
Maar ik vermoed dat uw site geen https:// heeft?

Stroganoff
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 dec 2022 10:44

Ik meen dat dat rechtsgeldig kan zijn. Want op die wijze laten internetplatformen u toch ook verklaren dat u akkoord bent met hun gebruiksvoorwaarden bijvoorbeeld. Of dat vakje aangevinkt is geweest, moet eenvoudig te bekijken zijn via de code en de database van uw website. Op voorwaarde dat u die niet kan vervalsen zonder sporen na te laten. Maar als een bezoeker niet verder kan klikken (bijvoorbeeld om een profiel aan te maken, een bestelling te plaatsen, de website verder gebruiken), dan pas na het aanvinken, dan lijkt me het duidelijk.

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 dec 2022 14:49

Indien er discussie ontstaat of er een contract is aangegaan of niet, is het aan u om dat te bewijzen. Begin er dan maar aan met enkel een vinkje.

Terug naar “Andere”