Auto afstaan bij takeldienst na ongeval

Indra Mortier
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto afstaan bij takeldienst na ongeval

#1 , 15 nov 2022 15:51

Beste

Ik heb een blad moeten tekenen bij de takeldienst dat ik afstand nam van mijn auto na het ongeval. Auto is niet meer te herstellen en zo hoef ik geen staanplaatskosten te betalen. Toch kreeg ik de factuur van de takeling. €656 euro.

Heb ik nog recht op een vergoeding omdat ik mijn auto afsta. Er zijn nog heel wat onderdelen zoals ramen, motordeksel, deuren... die in takt zijn voor als onderdelen te verkopen.

Weet totaal niet hoe het werkt.

Met vriendelijke groeten
Indra Mortier

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 15 nov 2022 16:01

Stallingskosten kunnen hoog oplopen want zijn per dag.
En idd zelfs een wrak heeft een waarde ... maar als u getekend hebt voor afstand .....

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 nov 2022 16:17

Ik heb een blad moeten tekenen bij de takeldienst dat ik afstand nam van mijn auto na het ongeval.
Auto is niet meer te herstellen en zo hoef ik geen staanplaatskosten te betalen.
Waarom zou je dat MOETEN tekenen ?

Wat staat er op - letterlijk ?
(geen namen etc, enkel wat jullie overeengekomen zijn)

Als je een papier voor afstand in ruil voor staankosten getekend hebt, is het nu te laat , en is het wrak niet meer van jou ...

Toch kreeg ik de factuur van de takeling. €656 euro.
Als je afstand van het wrak gedaan hebt in ruil voor staankosten, dan zijn er nog de takelkosten te betalen ...

Mogelijk dekt je verzekering die, vraag het eens na.

Heb ik nog recht op een vergoeding omdat ik mijn auto afsta.
Als je afstand gedaan hebt (in ruil voor niet betalen staanplaatskosten) dan heb je nergens nog recht op
Dan is het wrak van de takelaar ...


Normaal komt verzekeringsexpert kijken (bij omnium of niet in fout)
Die bepaalt een waarde voor het voertuig voor het ongeval en bekijkt bestek voor herstelling.
Als herstelling haalbaar is (technisch en financieel) wordt auto hersteld
Als herstelling technisch of financieel niet haalbaar is, wordt wrak een technisch of economisch totaalverlies
Dan kunnen opkopers een bod doen op het wrak (via internet tegenwoordig)
Verzekering betaalt je de waarde van de auto voor ongeval, min de wrakwaarde
Jij verkoopt dan het wrak - of je lapt het wat op en rijdt er mee verder (enkel bij economisch totaalverlies); of je houdt het zelf bij ...


Als je in fout was of zonder tegenpartij,
Dan kies je zelf of je wrak herstelt of niet
Indien niet verkoop je het , aan opkoper of zoals blijkbaar hier, aan de takelaar ...

Reclame

Terug naar “Andere”