Wagen verkocht maar koper betaald voorschot niet!

Eddy2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wagen verkocht maar koper betaald voorschot niet!

#1 , 12 nov 2022 10:46

Hallo,
Ik heb vorige week mijn wagen verkocht aan een handelaar die er voor langs is gekomen.
Ik heb een document opgesteld waarin vermeld staat dat de koper een voorschot van €1000 dient te betalen, dat heeft hij ondertekend maar er staat geen betaaldatum bij, hij zou het instant overschrijven vertelde hij.
Tot op heden heb ik het voorschot niet ontvangen en hij reageert ook niet op mijn berichten.
Ik heb hem nu laten weten dat hij het volledige bedrag moet betalen binnen de week, dit heb ik gedaan via sms maar heb hem dat ook telefonische laten weten.
Hij zou het bedrag volledig gaan overmaken tegen de opgesproken datum.
Wat kan ik doen als hij toch niet betaald, kan ik de verkoop dan annuleren gezien er een overeenkomst op papier staat?.

Met vriendelijke groeten,
Eddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 12 nov 2022 10:48

Doe dat asap per aangetekend schrijven.
Waar staat de wagen?

Eddy2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2022 11:21

Die staat nog steeds bij me thuis.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 nov 2022 13:32

Als hij ook van de verkoop vanaf wil en daarom treuzelt, zal er geen probleem zijn.

Risico is wanneer hij past klaagt wanneer je een andere koper hebt. Dat hij dan een schadevergoeding vraagt, gezien er al een geldige verkoop met hem was.

Veiligste is dan zoals Franciscus zegt nog een aangetekend schrijven sturen om binnen x dagen voorschot te storten of koop wordt ontbonden.

In het vervolg direct opnemen tegen wanneer voorschot moet betaald zijn. Dan heb je geen dubbel werk.

Eddy2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 nov 2022 09:55

Dat klopt Thomas, best een datum opnemen in de overeenkomst maar hij vertelde dat het direct werd overgemaakt en dan geloof je al snel de mensen, helaas is een woord blijkbaar niets meer tegenwoordig.
Hij heeft nu een officieel schrijven ontvangen via mail en ook aangetekende brief verzonden gisteren, hier wordt hij verzocht het totale bedrag over te maken gezien de wagen snel weg moet.
Benieuwd wat hij gaat doen....wordt vervolgd....

Terug naar “Andere”