opzeg brandverzekering wegens dubbel gebruik

eylis
Topic Starter
Berichten: 8842

opzeg brandverzekering wegens dubbel gebruik

#1 , 04 mei 2009 18:38

Vrienden,

Heeft iemand ervaring met volgende situatie:

op 01/12/ 08 verneem ik dat de woning die ik huur verkocht is. Ik zoek dus een andere woning en maak me geen zorgen over de brandverzekering omdat ik die dan gewoon meeneem naar mijn nieuwe woning.
Per 30/03 vervalt mijn jaarlijkse brandverzekering en moet ik normaal mijn premie voor het volgende jaar betalen. Ik weet dat, als men z'n polis wil opzeggen dat men dat 3 maanden voor vervalbericht moet doen.
Ik vind intussen een woningoplossing: namelijk gaan samenwonen (per 1juni) , maar voor dat huis is al een brandverzekering (gebouw/inboedel).
Dus verwittig ik begin maart mijn verzekeraar dat ik mijn polis niet kan verderzetten/meenemen om de eenvoudige reden dat mijn nieuwe woonst al verzekerd is door mijn partner.

Ga ik er van uit dat het wegvallen van de reden/object tot verzekering volstaat als dringende reden om een polis meteen op te zeggen?
Ik heb voorgesteld om me dan maar voor april en mei een procentueel verzekeringspremietje te factureren, maar toch geen volledig jaar...
Ik kan toch geen dubbele verzekering nemen op een pand/inboedel.
Lijkt me overigens strafbaar :-)

Let wel, het gaat expliciet over een woning waar al een gebouw/inboedelverzekering voor is en die we natuurlijk uitbreiden wanneer mijn meubels er bij komen.

Met dank en groetje,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#2 , 24 mei 2009 16:50

Beste,


Wat betreft de verzekering gebouw verandert je hoedanigheid. je bent niet langer huurder meer en daardoor vervalt het risico gebouw.
Als je dat aangetekend meedeelt zal hier normaal geen probleem zijn.
Wat de inboedel betreft : je blijft eigenaar van je eigen inboedel, ook al staat die op en ander adres. Hier kan de maatschappij je houden aan je contract waardoor je nog tot maart 2010 bij hen verzekerd blijft voor jouw eigendommen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”