Vervolg op de zaak Oplichting van 26 juli 2022

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

Aanklacht wegens oplichting

#1 , 26 jul 2022 13:11

Onderwerpen samengevoegd - JurecaBE - moderator


Beste forumleden.
Heden heb ik een schrijven ontvangen van bemiddelingsbureau Moderator. Zij zouden een brief ontvangen hebben i.v.m. een klacht die mij ten laste gelegd word wegens "Oplichting"
Tijdens telefonisch contact met Moderator kwam het volgende aan het licht:
Verleden jaar heb ik via zoekertjes site 2de hand's een CD speler verkocht aan iemand.
In het zoekertje stond duidelijk vermeld het merk, type en model van de CD speler, alsook dat dit ging om een particuliere verkoop, zonder garantie en zonder terugname.De vraagprijs bedroeg 50 Euro.
De koper is bij mij thuis geweest en heeft het toestel gecontoleerd en getest en was hiermee tevreden.Het toestel was in perfect uitstekende staat.
Nu blijkt plots dat deze persoon, die voor mij onbekend is, want hij heeft naam nog woonplaats aan mij meegedeeld, een klacht heeft ingediend bij het parket van Dendermonde wegens "Oplichting".
Ik placht mij nog te herinneren dat hij de CD speler nodig had om een feestje op te luisteren en ik vermoed dat hij na zijn feestje de CD speler niet meer nodig had en op deze smerige manier zijn geld en alsook de vraag om een schadevergoeding wil opstrijken.
Uiteraard heeft dit voorval mij sterk geraakt omdat ik reeds meerdere stukken tweedehands verkocht heb en nooit of nimmer klachten hierover heb ontvangen. Hier kan de moderator van 2de Hand's de bewijzen van leveren.
Ook wil Moderator mij de naam van de aanklager niet meedelen.
Zij raden mij aan om een advocaat onder de arm te nemen, maar is dit wel nodig in deze zaak?
Ik heb nog geen enkel officieel document van de rechtbank van Dendermonde ontvangen.
Ook wens ik graag te weten of ik mij kan wapenen tegen deze dubieuze praktijken van sommige personen. Kan er eventueel een brief opgemaakt worden waar alle verantwoordelijkheid afgewezen word en die de koper moet handtekenen. Bestaat er zo een sjabloon? Waar kan ik dat vinden? Heeft u soms zo een schrijven?
Kan ik ook een klacht neerleggen aan de tegenpartij wegens smaad en eerroof aan mijn persoon? Kan ik mij burgelijke partij stellen en een schadeclaim eisen?
Ik ben hartpatiënt en deze zaak doet zeker en vast afbreuk aan mijn gezondheidstoestand.

Graag verneem ik u deskundige raad of eventuele verdere vragen aangaande.
Alvast mijn dank bij voorbaat.
Met vriendelijke groeten
Naam verwijderd - JurecaBE - moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 26 jul 2022 13:33

En dit gaat over 50 EUR (vijftig)?
En klacht na een jaar??

Denk niet dat dit verder commentaar nodig heeft.
Gewoon niets doen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 26 jul 2022 18:10

Bemiddelingsbureau moderator??? niet te vinden op internet?
Trouwens als er een klacht is bij parket van Dendermonde dan sturen die een kantschrift naar politiezone van uw woonplaats om u te horen.
Voor 50 € en zonder verdere bewijzen ??? Parket seponeert alles onder de €XXXX.
Na één jaar ... particuliere verkoop?? is normaal niets voor parket.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jul 2022 19:59

Bemiddelingsbureau moderator??? niet te vinden op internet?
Franciscus, gaat volgens mij om https://moderator.be/.

Rare bedoening volgens mij.

Ik zie geen reden om hen niet te negeren.

Sirkii
Berichten: 5395

#5 , 26 jul 2022 22:21

Kende moderator.be niet. Even hun website bekeken. De doelstelling van deze vzw om daders en slechtoffers op vrijwillige basis met elkaar in contact te brengen is nobel.

Maar misschien moeten ze een jurist aanwerven om zo n “50€ case” onontvankelijk te verklaren en te beseffen dat particuliere verkoop zonder waarborg is. Ik zou alvast niet reageren of kortaf melden dat er niet in zee gegaan wordt.

Laat je niet overdonderen en leef gewoon verder.

freelance
Berichten: 2615

#6 , 27 jul 2022 14:23

" Bemiddelings bureau " :
Quote : " Zij raden mij aan om een advocaat onder de arm te nemen "

Zaak van 50 eur. ?
Tweedehands particuliere verkoop waar totaal geen waarborg op zit ?

Dat lijkt mij het meest ondeskundig advies die ik in tijden gelezen heb .
( en die " bemiddelaars " durven dan nog een foto en naam van zichzelf publiceren ? )
Aan TS : niet reageren , en niet aan uw hart laten komen .
Als u regelmatig op 2ehands zit , zult u wellicht een mooi profiel hebben met gedeelde ervaringen van anderen . Laat u niet opjutten door de rotte appels in de mand ( die zijn er helaas ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 27 jul 2022 15:03

Heden heb ik een schrijven ontvangen van bemiddelingsbureau Moderator. Zij zouden een brief ontvangen hebben i.v.m. een klacht die mij ten laste gelegd word wegens "Oplichting"

De koper is bij mij thuis geweest en heeft het toestel gecontoleerd en getest en was hiermee tevreden.Het toestel was in perfect uitstekende staat.
U kan dat aan Moderator laten weten

Plus dat:

- het om verkoop door particulier ging, waarbij er geen garantie gegeven wordt

- U niet weet wat de koper er tussen de koop en de klacht mee uitgespookt heeft
(had het nodig voor feestje, Joost mag weten wat dààr gebeurd is ... gevallen, bier er over uitgekiept, ...)

- koper u daar na aankoop ook niet over gecontacteerd heeft


En eventueel dat u niet wenst in te gaan op verdere "bemiddelingspogingen" omdat klager dit systeem duidelijk probeert te misbruiken.

Kan ik ook een klacht neerleggen aan de tegenpartij wegens smaad en eerroof aan mijn persoon?
Wegens lasterlijke aangifte

Maar denk dat gerecht nuttiger dingen te doen heeft ...


Ik ben hartpatiënt en deze zaak doet zeker en vast afbreuk aan mijn gezondheidstoestand.
Vooral niet teveel van aantrekken
Gebeurt niets mee


PS:

Moderator VZW bestaat wel degelijk

https://moderator.be/wat-is-bemiddeling/

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 27 jul 2022 17:39

Een "bemiddelaar" die aanraadt om een advocaat te nemen dat is toch een tegenstrijdigheid?
Ik denk dat het hier om een misplaatste grap gaat.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 27 jul 2022 20:18

Vraag tevens van welke magistraat en rechtbank de vzw moderator toestemming hebben om in uw zaak als bemiddelaar op te treden.
Dat ze dan tevens het notitienummer opgeven.

Voor de rest zie de reacties hierboven..lijkt mij zeer maar dan ook zeer raar.
Strafrechtelijk lijkt het mij al zeer overdreven gezien de grond van de zaak in principe een burgerlijk zaak lijkt te zijn.
Trouwens elke arrondissementele rechtbank heeft een bemiddelingskamer.

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 jul 2022 03:43

Beste Forumleden.

Allemaal mijn dank voor u reacties op mijn case.
Heb intussen mijn vaste raadsheer ingeschakeld omdat er wel degelijk een strafrechtelijke aanklacht genoteerd is bij de griffie te Dendermonde. De zaak heeft reeds een PV nummer meegekregen en moet, buiten mijn weten om, reeds al behandeld zijn of toch intern besproken. Ik wijs er nog duidelijk op dat ik tot op heden geen enkel officieel stuk heb ontvangen van eender welke gerechtelijke instelling. Mijn raadsheer gaat dan ook onmiddelijk een tegenklacht neerleggen bij de balie te Dendermonde wegens "Valselijk en lasterlijk neerleggen van een klacht"
Ondertussen heb ik "Moxxxtor" via mail aangeschreven dat ik van hun "diensten" afzie.
Hebben mij dan nog even kort getelefoneerd en hieruit heb ik begrepen dat tegenpartij kwaad is omdat hij sommige CD's niet kan afspelen. Op de vraag van mij, met welke type bestandsindeling hij zijn CD brand en of deze bestandstypes wel compatiebel zijn met de CD player, kon men mij geen antwoord geven.
Kort daarna een bondige mail ontvangen dat voor hun de zaak gesloten is en ik het verder maar moet uitklaren met een advocaat.
Zal nu resultaat afwachten en antwoord van mijn raadsheer. Kan ook nog een klacht neerleggen achteraf wegens laster en eerroof aan mijn persoon, met eventuele burgelijk partij stelling en de vraag om smart en leed vergoeding. Deze zaak heeft mij heel erg getroffen en ik besef nu zeker dat er echt rotte appels in onze maatschappij rondwaren. Graag nogmaals de vraag om een standaard schrijven of sjabloon om mij in de toekomst volledig te kunnen indekken tegen zulke individuen.
Nogmaals mijn dank voor uw bijdrage.
Indien meer resultaat kom ik zeker nog terug op het forum met meer uitleg aangaande de stand van zaken.
Met vriendelijke groeten. Naam verwijderd - JurecaBE -moderator

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#11 , 28 jul 2022 03:50

Sorry dat ik weer mijn naam vermeld heb. Is uit pure gewoonte van op de werkplek. Moderator "JurecaBE" mag ik u vragen mijn naam te verwijderen uit de reactie. Zal hier zeker aandacht aan besteden in de toekomst. Mijn excuus. MVG.

Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#12 , 28 jul 2022 05:16

Waarom zou je advocaatkosten maken? Is totaal niet nodig.

Bovendien is het niet omdat iedereen hier zegt dat je geen garantie moet geven en dus inhoudelijk gelijk hebt, dat het daarom een valse aangifte is. Koper kan evengoed wel degelijk overtuigd zijn van zijn gelijk.

Laster is het sowieso niet. Verkoper heeft je niet in het openbaar beschuldigd maar een aangifte gedaan.

Acties van koper en verkoper zijn serieus overdreven in deze.

Franciscus
Berichten: 38583

#13 , 28 jul 2022 09:25

Moderator bemiddeling mag u verder op geen enkele wijze lastig vallen want dat is belaging.
Vraag is door wie zijn ze aangesteld.
Hebt u het PV nr ... het eerste deel volstaat dus DE. nummer. code . verdere gegevens zijn niet nodig. Nummer zal vermoedelijk 20 zijn.. gevolgt door een letter L of F... met een nummer.
Graag geweten

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 28 jul 2022 14:36

Bovendien is het niet omdat iedereen hier zegt dat je geen garantie moet geven en dus inhoudelijk gelijk hebt, dat het daarom een valse aangifte is.
Het gaat niet echt om de garantie - die is er gewoon niet.

Het gaat om de strafklacht wegens oplichting.
Voor je dat doet, kan je maar best zeker zijn dat het effectief om oplichting gaat.

Beetje lastig met iets dat je geprobeerd hebt voor aankoop en wat dan werkte ...



Verbijsterd dat parket hier tijd aan verschijt, gezien de massale gerechtelijke achterstand.
Kan ook dat dit soort fratsen als bezigheidstherapie, die achterstand verklaart.

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#15 , 31 jul 2022 14:50

Beste Forumleden.

Alles is nu in handen van mijn vaste raadsheer die reeds begonnen is met het opvragen van het dossier.
Wacht nu de resultaten af van de vragen die hij gesteld heeft aan de Procureur des Konings in verband met deze zaak en wat zijn verder besluit was aangaande.
Zowel mijn advocaat als ikzelf begrijpen ook niet dat het parket hier tijd aan verschijt gezien hun massale achterstand in zeer ernstige zaken. Is het een overijverige grifier die hier aan het werk geweest is? Is het een soort van bezigheidstherapie om de berg achterstand nog te vergroten? Heeft "Moderator" zelfstandig willen optreden als jurist? Wie zal het zeggen.De waarheid in deze zaak zal wel aan het licht komen.
Ik kom zeker nog met verhaal terug op dit forum, wanneer ik ook meer zicht krijg op deze bizarre zaak.
Alvast mijn dank voor de vele reactie's.
Tot binnenkort. MVG.

Terug naar “Andere”