Algemene Voorwaarden Vakantiewoning

JPV_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Algemene Voorwaarden Vakantiewoning

#1 , 26 jul 2022 20:31

Long time no seen op dit forum (vroeger account JPV was niet direct beschikbaar :)). Zit hier nog veel volk van een 8-tal jaar geleden? (een paar jaar geleden Bart nog eens gezien, maar da's al)

Vriendin en ik hebben een vakantiewoning die we vanaf nu uitbaten. We hadden graag gechecked of onze algemene voorwaarden ergens problemen opleveren. Wie zin heeft, mag alle kritiek geven :). Ook niet-juridische opmerkingen zijn welkom.

  • Sorry, roken is niet toegelaten in de volledige woning. Je kan roken in de tuin, maar peuken horen in de asbak!
  • Ook BBQ is ten strengste verboden, de buren hebben hun woning niet graag à point. Teppanyaki, gourmet, een frietketel en dergelijke liever niet gebruiken in de woning. De geur blijft iets te lang hangen voor de volgende gasten.
  • Feestjes zijn leuk. Maar voor vrijgezellenfeesten en dergelijke verwijzen we jullie graag naar andere woningen. Ons woning bevindt zich in residentieel woongebied. Wij vragen u om geen luide muziek te spelen in huis of in de tuin, geen luid omgevingslawaai te creeëren en de nachtstilte te respecteren tussen 10.00 ’s avonds en 07.00 ’s morgens.
  • Meubels verplaatsen is verboden. Alle meubels blijven in hun oorspronkelijke kamer staan, behalve de kinderbedjes.
  • Onze sauna is van jullie en mag natuurlijk frequent gebruikt worden. Maar laat de deur niet onnodig openstaan en beperk het energieverbruik. Hetzefde geldt natuurlijk ook voor water en verwarming.
  • Huisdieren zijn niet toegelaten in onze woning. Wij krijgen immers (letterlijk) de kriebels van de haren, dus als we zonder snotteren willen poetsen, zullen jullie huisdieren thuis een oppas moeten vinden.
  • Een bed dient om in te slapen, een tafel om aan te zitten. Als je dat logisch lijkt, dan komen we goed overeen. Gebruik dus de dingen waarvoor zie dienen.
  • Gooi of giet geen luiers, verbanden, voedselresten en andere zaken die er niet thuis horen in de toiletten of afvoerputjes.
  • Voor mensen met een beperking zijn we jammer genoeg geen ideale voorziening. We helpen je graag in je zoektocht naar een aangepaste woning voor je behoeften. Geef ons gewoon een seintje!
  • We gaan er vanuit dat iedereen vanaf 21 jaar volwassen genoeg is om zich aan onze regels te houden. Ben je met meer dan 10 (baby's niet meegerekend)? Boek je dan nog een andere woning, alsjeblieft?
  • Wij zorgen voor matrasbeschermers en beddengoed. Zo zijn we zeker dat alles proper blijft. We verwachten van jullie dat de woning borstelschoon opgeleverd wordt. Is de woning toch veel te vuil of is er duidelijke schade, dan trekken we die af van de waarborg. Indien nodig kan een extra factuur verstuurd worden voor grote schade of vervuiling.
  • Het is verboden om handdoeken of ander textiel te hangen op het elektrisch verwarmingstoestel of in de sauna
  • Het is verboden om elektrische fietsen binnen in het huis op te laden. In de tuinberging is er hiervoor elektriciteit voorzien.
  • Bij bevestiging van de reservering wordt de volledige huurprijs betaald. De huurwaarborg wordt ten laatste 2 weken voor aanvang van het verblijf betaald.
  • De huurwaarborg bedraagt 300 euro. Deze waarborg wordt teruggestort op de rekening ten laatste 2 weken na uitchecken. - Annuleren: tot 1 maand op voorhand: kosteloos (met 20 euro dossierkost), tot 2 weken op voorhand 50%. Twee weken op voorhand geldt een annulering(skost?) van 100%. . Annuleren gebeurt enkel en alleen via mail. info@poortershuys.be
  • Elke calamiteit of schadegeval dien je te melden aan de eigenaars van de woning.
  • Elektrische auto’s en andere voertuigen (muz fietsen) mogen niet opgeladen worden via het elektriciteitsnet van het Poortershuys. Indien dit wel het geval is wordt de volledige waarborg ingehouden.
  • Bij het gebruik van de sauna zijn we niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen. Laat kinderen niet in de saunaruimte spelen, het verwarmingselement blijft lang heet en kan ernstige brandwonden veroorzaken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 26 jul 2022 20:35

Goed om u terug te zien JPV!

freelance
Berichten: 2615

#3 , 27 jul 2022 14:46

Ooit een JPV geweten , die moderator was .
Welcome back .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 jul 2022 19:58

Welkom aan oudgedienden

eylis
Berichten: 8836

#5 , 27 jul 2022 20:43

Dag JPV en de voorwaardenlijst leuk en héél volledig :-)

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 31 jul 2022 16:57

Dag JPV en de voorwaardenlijst leuk en héél volledig :-)
Héél volledig. Zelfs met een heeeeel klein beetje sluikreclame, maar het zij u gegund hoor :)

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 31 jul 2022 19:26

krijgen oud gediende van het forum korting? :p

lukasi
Berichten: 1138

#8 , 01 aug 2022 10:20

Ludiek opgesteld en aangenaam plezant om door te nemen.
Enkele bedenkingen :
-Ik snap helemaal de redenering van energie bij sauna en deur toe. Maar plaats dan een automatische deursluiter op die sauna. Gebruik bewegingsmelder voor verlichting op het toilet. Waterkraantjes met sensor.
-Leeftijd van volwassenen is NIET 21 maar 18.

Ik mis wel enkele essentiële zaken.
Hoe moet ik calamiteiten of schade melden? Per postduif, per brief op de tafel of per post of e-mail of kan een telefoontje.
En mag ik een dag wachten of tot na mijn verlof of sieto presto ?
Ik zou schrijven dat je dit niet graag ziet gebeuren maar dat ze dan best via telefoon melden en dan via mail de telefonische melding herhalen. ( of naar jou inzicht natuurlijk)

Voorwaarden moeten ook best de rechtbank melden waar jij geschillen wil uitvechten, Ik zie je al naar rechtbank in luxemburg rijden samen met je raadsman om daar van een wanbetaler je huurgeld te vragen. Niet beter dat je dat onder je eigen kerktoren regelt? Ik moet dan mijn raadsman naar jouw vrederechter sturen.

Oja en in je voorwaarden, plaats je je volledige naam, adres , telefoonnummers, mailadres, ondernemingsnummer en je Bankrekening.

Succes

Terug naar “Andere”