provisie advokaat

graafvv
Topic Starter
Berichten: 4

provisie advokaat

#1 , 16 mar 2009 16:37

Vorig jaar wendde ik mij tot een advokaat om mijn belangen in een bepaalde zaak te verdedigen. De advokaat vroeg mij een provisie van 600 EUR. Sindsdien ontvang ik geen nieuws meer of hoogstens een ontwijkend antwoord op mijn emails. Hoe kan ik aangeven dat ik de diensten vd advokaat niet meer nodig heb en kan ik mij dan nog aan een bijkomende factuur verwachten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 16 mar 2009 17:04

Indien nodig aangetekend versturen.

De advokaat in kwestie kan effectief nog een afsluitende faktuur maken. Indien deze buitensporig hoog is kan u deze steeds aanvechten. Op deze link vind u de benodigde contactgegevens.

Gebruiker34
Berichten: 334

#3 , 17 mar 2009 12:03

Vorig jaar wendde ik mij tot een advokaat om mijn belangen in een bepaalde zaak te verdedigen. De advokaat vroeg mij een provisie van 600 EUR. Sindsdien ontvang ik geen nieuws meer of hoogstens een ontwijkend antwoord op mijn emails. Hoe kan ik aangeven dat ik de diensten vd advokaat niet meer nodig heb en kan ik mij dan nog aan een bijkomende factuur verwachten?
Gewoon zijn opdracht beëindigen per fax. Vanaf dan heeft de advocaat vijf jaar de tijd om zijn ereloon op te eisen. Nadien is het verjaard.

Reclame

Gebruiker34
Berichten: 334

#4 , 17 mar 2009 15:16

Vorig jaar wendde ik mij tot een advokaat om mijn belangen in een bepaalde zaak te verdedigen. De advokaat vroeg mij een provisie van 600 EUR. Sindsdien ontvang ik geen nieuws meer of hoogstens een ontwijkend antwoord op mijn emails. Hoe kan ik aangeven dat ik de diensten vd advokaat niet meer nodig heb en kan ik mij dan nog aan een bijkomende factuur verwachten?
Zeg je advocaat op met eventueel aangetekend schrijven, bijv.: Waarde meester, ik stop met deze zaak. Hiermee beëindig ik uw opdracht. Op deze wijze heb je duidelijk een einde gemaakt aan de opdracht van je advocaat.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 17 mar 2009 15:23

Vorig jaar wendde ik mij tot een advokaat om mijn belangen in een bepaalde zaak te verdedigen. De advokaat vroeg mij een provisie van 600 EUR. Sindsdien ontvang ik geen nieuws meer of hoogstens een ontwijkend antwoord op mijn emails. Hoe kan ik aangeven dat ik de diensten vd advokaat niet meer nodig heb en kan ik mij dan nog aan een bijkomende factuur verwachten?
Zeg je advocaat op met eventueel aangetekend schrijven, bijv.: Waarde meester, ik stop met deze zaak. Hiermee beëindig ik uw opdracht. Op deze wijze heb je duidelijk een einde gemaakt aan de opdracht van je advocaat.

Dit is effectief de beste methode. Wel altijd zeer duidelijk vermelden over welke zaak het gaat. (dossiernr, naam dager, naam verweerder)

roadie
Berichten: 216

#6 , 15 mei 2009 11:36

Verwijderd door gebruiker wegens het delicate karakter van deze topic
Laatst gewijzigd door roadie op 16 mei 2009 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#7 , 15 mei 2009 20:42

Betaal niets in het zwart?
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Terug naar “Andere”