Begrafenisondernemer

niesken
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Begrafenisondernemer

#1 , 08 jun 2022 16:43

Begrafenisondernemer maakt gebruik van de gemoedstoestand waarin zijn klant zit.
Er worden geen prijzen vermeld noch van kist (voor crematie), er werd uitdrukkelijk om de goedkoopste gevraagd, noch van drukwerk en andere bijkomende kosten.
U staat dus voor een voldongen feit.
Ik vind dit echt niet kunnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 08 jun 2022 18:12

Tja. Een begrafenis kost al gauw 4-5000€ zonder speciaaltjes. Er is idd helaas geen tijd om prijzen te vergelijken. Is de afrekening scabreus?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 08 jun 2022 20:03

Bij het eerste bezoek aan de begrafenisondernemer kan je toch een kist kiezen in de toonzaal of op foto, en weet je ook gelijk de prijs. Idem voor het drukwerk. Het is aan de klant om mondig te zijn , en te vragen.

Reclame

pho450
Berichten: 192

#4 , 09 jun 2022 14:14

Hoewel er weinig juridisch is aan dit topic, sluit ik me wel aan bij de TS. Ik begrijp best dat begrafenisondernemer ook een commercieel beroep is, maar ik vind toch ook dat er meer rekening zou mogen gehouden worden met de kwetsbare toestand van de klanten.
Ook wij kozen een kist bij een crematie. Nadien blijkt dat dit eigenlijk totaal nutteloos is. Niemand heeft die kist ooit gezien. Bij het groeten ligt de dode opgebaard op een soort bed en bij de begrafenis is hij/zij reeds gecremeerd.
Eigenlijk is zo'n kist bij crematie dus pure verspilling.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 09 jun 2022 17:21

even in de marge: er zijn al gerecycleerde kartonnen uitvaartkisten in de handel. in de prijspmarge tussen 350 en 800 euro. Kan je ook mooi beschilderen.

Terug naar “Andere”